Påskmys och korttänkt

 
Påskdagen tillbringade vi alla i stugan.
Nåja, döttrarna var nere en sväng vid Beachen med stort B och nere vid Klippviken nedanför stugan för att njuta av solnedgången.
Maken krånglade säkert 2 timmar med vår icke-samarbetsvilliga vattenpump, undertiden jag putsade fönster, strök gardiner och städade köket.
Blev klar med städningen lagom till maken grillat klart och döttrarna missade solnedgången för maten var klar för "tidigt".
Vi satt ute på verandan, inlindade i filtar och åt till klockan passerat 21.
Då flyttade vi in i stugan och vi myste tillsammans till kl var elva, innan vi åkte hem till lilla Ada.
Att vara i stugan på påskdagen och grilla tillhör inte det vanliga, men vad mysigt vi hade det!
En helt underbar påsk har vi firat iår!
 
Vill berätta om hur knäpp jag är ibland.
Igår frågade en arbetskompis om jag hade en gammal barnsits till cykeln.
Hans cykel är en gammal 50-tals cykel och deras nyinköpta barnsits passade inte på hans cykel.
Pakethållaren var för bred.
Direkt jag kom hem igår gick jag ned till förrådet och letade fram sitsen.
Problemet var att det saknades viktiga remmar, på den.
Visste att jag skulle ha en sits till, en mindre för småbarn.
Båda sitsarna var vansinnigt smutsiga, så det var bara att sätta igång och tvätta av dem.
Som tur var för min arbetskompis, så var den lilla sitsen sprucken och den stora som han behövde hel!
Så jag "slaktade" den lilla sitsen på alla remmar, den hade till och med en sittdyna i samma isolerande material som ett sittunderlag har.
Innan jag plockade bort remmarna, så kollade jag hur de var fastsatta i alla spännen och reglage.
Enkelt, tänkte jag och rev bort remmarna.
Efter tvätten och allt torkat upp, så skulle jag sätta tillbaka remmarna som de suttit på den lilla sitsen.
Nu insåg jag hur dum jag varit, som trott att det var enkelt.
Försökte säkert 100 gånger och det blev inte alls rätt!
Det närmaste jag kom var att trä en reglagerem bakvänt en gång...
När jag sitter där och svär, så kommer granntjejen Madde hem.
Hon frågar vad jag gör och jag säjer att jag håller på att slita håret av huvudet för att jag inte får till remmarna som de ska sitta.
Madde erbjuder sej att försöka och så provar hon säkert 25 ggr utan att lyckas!
Att det skulle vara så svårt, när det såg så lätt ut!
Just innan sista gången hon försöker säjer hon att jag nog måste googla hur man gör - och då lyckas hon!
Om jag varit smart hade jag naturligtvis fotograferat hur remmarna skulle fästas innan jag plockade bort dem!
Tror ni jag kommer att komma ihåg det nästa gång?
6
soffie

vilken tur ni fick ihop det tillslut sånt där kan ju göra en galen:) vad bra för kollegan att du hade en ja eller två då som blev en;) så fina bilder du visar kram

Pernilla

Haha! Remamma!
Nästa gång? Har du fler sitser?

Kul att få se kocken på kort. Följer ju hans smarriga kock konster på Insta. Inspirerande och läckert för en tråkmåns i köket som jag. Kan ju aldrig hitta på vad jag ska laga.
/P

Agneta

Er stuga ser så härlig ut! Jag förstår att ni får många mysiga dagar och kvällar där. :)

Åsa

Haha! Vi gjorde samma grej (eller nästan) när vi skulle ändra dörrarna till kyl och frys från höger- till vänsterhängda. När vi plockat ner allt kom vi inte ihåg hur det skulle vara. Och maten på bänken i köket som väntade. Men det löste sig. Till slut.

Mysig dag!

Ditte

Jodu, jag har lärt mig att fota saker innan jag tar isär dem! Typ avlopp eller något som består av många delar...eller nåt annat ;) Kram!

Malin B

Det är sannerligen alltid lätt att vara efterklok och märkligt nog brukar man glömma bort att vara så där smart FÖRST nästa gång...
Undrar ibland hur vi klarade oss innan google!?