Regnvädrens autostrada

 
Så här är det att bo längs regnvädrens autostrada, börjar det regna, så slutar det nästan inte.
Maken är lycklig ändå, han hittar MASSOR av kantareller!
Själv måste jag erkänna att jag oxå är nöjd, av två orsaker.
Det ena är att slippa jobba då det ösregnar och det andra är att då gör det inte något att jag ligger och läser hela dagen!
Tisdagens envetna regnande gjorde det mörkt och skumt inne, så pass att jag fick höstkänslor och tände ljus!
Lånade nya böcker och ser inte förrän jag är hemma, att Drottning kronan är femte boken i en serie...
Typiskt!
Hoppas verkligen att det är fristående böcker, så jag inte förstör handlingen genom att läsa den femte boken först!
Det är en för mej okänd svensk författare, Ingrid Kampås, som skrivit den serien om tidig medeltid.
Av det lilla jag hunnit läsa, verkar den jättebra!!
Det roliga är att den boken jag läser nu, har sitt händelsecentrum i Västra Götaland!
Har kommit in i ett svenskt författarstim!
Började med fem böcker av Catharina Ingelman-Sundberg, vilka jag faktiskt INTE rekommenderar, trots att det handlar om vikingar och medeltiden och hon är ytterst kunnig som den arkeolog hon är.
Problemet jag hade med henne var att hon berättade inte trovärdigt eller hade övertygande personlighetsbeskrivningar.
För mej är det det viktigaste!
Så läste jag en för mej okänd kriminalförfattare, Emelie Schepp, Märkta för livet.
Där var det trovärdiga handlingar och personbeskrivningar.
Den boken rekommenderar jag.
Sen har jag äntligen fått tummen ur och tagit kontakt med försäkringsbolaget angående invaliditets ersättning.
Det var faktiskt det lättaste jag kunde göra i detta ärende.
För det svåra var att komma i kontakt med de båda sjukhus som jag blev opererad på.
Ingen av sjukhusen kommer jag fram till!
Efter 20 samtal till ena sjukhuset, fick jag plötsligt veta att de hade telefontid!
Borde inte telefontiden läsas upp först i de automatiska meddelandet??
Det andra sjukhusets automatiska telefonsvarare, svarar direkt varje gång att telefonnummret jag söker är inte tillgängligt just nu och vänligen ring senare...!!
Så frustrerande!!!
En liten kul grej bara innan jag slutar skriva.
Dottern sitter vid sin dator och kollar på Paradise Hotel.
En tjej från Norrland sitter och pratar med en kille om när hon mötte de andra tjejerna på Arlanda första gången och de pratade om när de botoxade läpparna första gången.
Tjejen från Norrland hade inte gjort det någongång.
Istället så gillade hon att köra skoter och snacka.
Då säjer killen hon pratar med att "jag gillar tjejer som tänker..."
Världens floskel eller så är han helt enkelt på fel ställe!!
8
S

Tack min vän. Dålig tajming ja... <3
Har du läst Sagan om Isfolket, Häxmästaren och Ljusets Rike?

Marie

Ja det tycker man ju att de kunde tala om på den automatiska, samt hehe har Paradise Hotell börjat igen, det prog är nästan för mycket, skratt

Pernilla

Jag hinner ju inte läsa. Eller jag prioriterar annat. Har inte läst ut sommarboken ens.
Lånade hem talböcker ett tag. Ska nog göra det igen. Då kan jag jobba samtidigt och slippa lyssna på alla hitlåtar...."slå mig hårt i ansiktet...."
Ja gisses så tjatigt det kan bli.
Hoppas du får ut något på försäkningen. Kan ju vara roligt att få något tillbaka.
/P

Agneta

Vilka fräna molnbilder!! Hoppas det går bra att nå sjukhusen framöver, det är frustrerande att inte komma fram på sådana ställen!

Anonym

Tack för boktipsen ska kolla efter den du rekommenderade, det är verkligen hopplöst att komma fram till vården, jag har anmält mig så jag kan boka tid via webben det funkar bra faktiskt, blä för allt regnande som är nu, kramen å vilka fina bilder du visar

Åsa

Jag är ju inget fan av hösten precis men just de bitarna (ljus och läsning) gör det lite lättare att klara sig igenom. =)

Malin B

I vårt landsting finns "Mina vårdkontakter" på internet. När det inte är något brådskande akut tycker jag att det är ett jätte bra sätt att få kontakt så mitt tips blir att kolla om ni också har det. En gång skulle jag boka om en tid och det gick inte att komma fram, mailade då via den där sidan och vips hade jag fått en ny tid inom tio minuter.
Började fundera på om de struntade i att svara i telefonen för att de satt vid datorn. ;)
Det gäller att "hitta rätt väg".

Malin

haha till det sista du skrev :D

Och vilken stämning på bilden med ljusen och vinet och ev ruskväder utanför.