Snart är första veckan tillbaka på jobbet efter semestern avklarad

 
Första veckan gick snabbt och det var tack vare två fridagar!
Det har varit rätt mycket på jobbet och mer lär det bli, då vi får börja förtidsrösta.
Jultidningskatalogerna har vi delat ut och även IKEA katalogerna och röstkort.
Bilderna här ovan är från denna första vecka.
Frukostbilden visar en liten del av makens födelsedagsbukett från arbetskamraterna.
Han fick en svampkorg, svampkniv, en bok om svampar, en vinflaska och ett presentkort på Akademibokhandeln!
Han blev jätteglad!
Dottern har varit hemma från skolan hela denna vecka och legat i 39-40 graders feber ända fram till idag.
För första gången på denna vecka gick hon under 39!
Nu har hostan kommit igång ordentligt och det kan bara betyda att hon är på bättringsvägen...
Har inte mått så bra heller, men ingen feber har jag än.
På eftermiddagen har jag varit duktig och städat lägenheten, vilket var på tiden.
Vi har inte varit aktiva på städfronten hos oss under semestern...
7
Pernilla

Trist med förkylning. Peppar, peppar, änn har jag klarat mig även om det killar lite i halsen.
Här behövs också städas, grundligt. Allt är eftersatt och jag hinner liksom inte ifatt.
/P

Malin B

Jag har någon konstig hostbacill, i flera veckor har den visat sig i omgångar eller hur jag ska säga. Hostattacker och jag känner mig "sisådär" för att när de där attackerna är över vara alldeles piggelin - tills nästa attack. ;)
Men det är ju helt annat när feber slår till också!

Tänker på dig när det kommer sådana där allmänna utskick till samtliga hushåll. Från och med nu ska jag tänka på dig lite extra varje tisdag. ;) I och med sötsuget. Att mitt kommer extra på måndagar tror jag beror på att kroppen tror att det fortfarande är helg och tillåtet att "svulla".
Lördag hela veckan, det är grejen det. ;) Fast så här på äldre dagar äter jag hellre när jag är sugen, oavsett dag. Under förutsättning att det finns något att äta förstås, men det gör det nästan alltid här, jag har mina gömmor. ;)

Malin B

...och så måste jag skriva lite till! ;)
Jag kan ju se Idol tillsammans med dig!!! Magiskt det där att vi som aldrig sett förut TITTAR.
Tänk, vi kunde ju se tillsammans och så kunde jag bjuda dig på kladdkakemuffins, har fyra kvar i frysen sedan förra helgen. ;)

Malin

Jag har ngt i kroppen, början till förkylning antar jag. Har inte varit sjuk på flera år, ens förkyld så jag antar att det är min tur nu.
Det blir väl lätt så när man träffar en massa nytt folk på jobb och skolor att smittorna börjar virvla runt. Vår son har varit lite förkyld.

Kan tänka mig att det är mycket extra för er nu med röstkort och Ikea-katalogerna. Jag har Reklam Nej tack så jag brukar tyvärr inte få Ikeakatalogen.

Kramar

Sara

Underbara bilder :)

Åsa

Kul med firandet av maken. Nu får ni ger er ut och leta nya fynd. =)

S

Hoppas dottern har kryat på sej ordentligt nu!

Jag var faktiskt ute och plockade svamp för ett tag sen. Varken jag eller G har koll på svampar men vi hade jättekul! (Tills vi upptäkte alla spindlar och andra kryp!)

Så det blev ingen svampstuvning! Haha! Hoppas det går bättre för maken din! ;)

Och TACK. TACK, TACK, TACK! Det är något väldigt speciellt med dej. Verkligen. Dina ord är verkligen... <3