17 december

 
Så var den sista lååånga dagen innan jul avklarad.
Är helt slut i kroppen och knoppen.
Alltså folk.
Bilförare är extra stressade.
Vanligt folk, var än jag träffar dem, men i synnerhet nere på närmaste ICA-butik likaså.
Halka. 
Mörker.
Knappt en människa eller cykel som har reflexer.
Längtar mej galen efter ljuset.
Efter solsken.
På måndag inträffar det som jag längtar efter mer än själva julafton - Vintersolståndet.
Snart vänder det!!
Tills jag märker skillnaden kommer jag att elda stearinljus.
Därför visar jag bakom denna lucka några av våra ställen där vi eldar ljus ofta.
 
5
Agneta

Jag längtar också efter ljuset!! Skulle gärna byta bort julafton mot att få hoppa fram till ljusare dagar!

Pernilla

Då är vi två som längtar till måndag. Det är dagen som åker på skidsemester också. Tjoho!
/P

Åsa

JA! Min favvodag på året också! Och dessutom bröllopsdag (fast vintersolståndet varierar ju mellan 21,22 dec vilket gör att jag inte kommer ihåg vilken dag som vi gifte oss)

Malin

Postisen på vårt jobb bekräftade jobbstressen idag, han såg helt slut ut och tittade längtansfullt på oss som satt i fikasoffan och sörplade kaffe.

Gittan

Lite ljus skulle inte vara dumt nu, men det går snart till det blir ljusare. Visst är det stressigt och jag förstår inta varför folk måste stressa så. Julen kommer ju ändå. Kram.