20 december

 
Enligt vår julgranstradition, så plockar vi in granen och klär den dagen innan julafton.
De senaste två åren har vi däremot plockat in granen tidigare.
Så även i år, vi ska ta in den redan i morgon är det tänkt.
Den är lite för hög, så vi ska kapa några decimeter.
Förresten, längst ner till höger i bilden bakom luckan, så ser ni vad jag gjort av de flesta grenarna av gran och tall.
Har varit igång sedan morgonen här och fått gjort allt som stod på min to-do-list!
Toaletten är "sanerad" och alla tyger från festen är bortplockade.
Vi har dammsugit överallt, vilket kanske verkar rena överkursen, då vi ska ta in granen i morgon.
Fast det var verkligen på tiden!!!
Tvätten är inplockad i garderober och lådor.
Älsta dotterns pojkvän har kommit på besök och han stannar åtminstone en natt.
Nu ska vi mysa!
 
 
3
Pernilla

Granris och tallrik är riktiga mysfaktorer. Vi hade alltid granris som en halvmåne utanför dörren, som en dörrmatta, när jag var liten. Låååångt innan Ernst tid.
/P

Malin B

Nog är det mysigt när granen kommer på plats! :)
Det var en rejäl gran ni fått tag i. Här har vi olika åsikter om gran, jag tycker att vi ska ta en "som ändå ska tas bort", under en ledning, då två står tätt... Herrn i Huset påstår att skogsägare ska ha de präktigaste granarna. ;) Han vinner alltid...

Åsa

Härligt!
Maken fyller den 19:e. Då vill jag ha granen uppe. Mamma kör stenhårt 23:e. :)