Det blir en dag på stranden

 
Vi sjunker ner i sanden och låter dagen bli som den blir.
Idag hade vi 4 gånger fler människor som tänkt samma tanke som vi om vi jämför med igår.
Det var härliga vågor som fräste vitt skum, men ändå var det riktigt varmt i vattnet!
Om vi fick färg igår, så fick maken i alla fall samma färg som det stjärntecken han är - kräftröd.
När jag letade efter lämplig storlek på förvaring av dagens sallad att äta på stranden, så hittade jag en påse chips.
Utgångsdatumet var 12.12.13!
Vi hoppas verkligen att året är 2013 och inte 2012...
Vi öppnade chipspåsen och luktade, för hur i all världen vet man att chipsen är dåliga?
Det luktade hundmat, sånt där torrfoder...
När vi smakade så känner man en svag ton av doften, men det smakar inte konstigt.
Är det bara att kasta 300 gram chips nu?
9
Åsa

Nejdå! Ät! =)

Jag blir som din man. Kräftröd (trots att jag är oxe) maken däremot (skytt, vilket inte alls ger nån logik i detta) blir brun. Fint gyllenebrun.

Malin

Smakar det bra är det nog ingen fara!

Här tog sommaren lite slut, hoppas bara att det är tillfälligt. Lite värme i helg innan jobbet drar igång är vad jag hoppas på.

Kram

Malin B

Om näsan och smaken säger okej så är det bara att äta!!!

Jag borde bli lejongul av solen! ;) Blir typ mörkvit.

Här hade det varit oväder med 50 mm regn då vi var borta. Två fönster hade stått på glänt och regnet hade slagit sig in...

Anonym

Å vad härligt ni har det vilka vackra bilder du visar sommaren är verkligen på topp nu 😀

Pernilla

Chips härsknar. Jag har fått lära mig att man ska gå efter eget omdöme. Smaka lukt och våga. Oftast vågar jag inte......
Men hade chipsen luktat hundmat hade jag avstått. Haha!
/P

Hanna

Jag kan ju säga att min svärmor hittade en konservburk i ett av hennes skåp som hon förvarar torrvaror i, som var från 60-talet. Enligt henne smakade det inte dåligt (och nej, hon åt inte upp allt). Fast jag undrar vad man hade i denna konservburk, eftersom det inte var direkt dåligt. Jag är nog en som inte vågar smaka, även om det skulle kunna gå ätas.

Fina bilder och härligt med en dag på stranden!

Marie

Gick inte kommentera inlägget ovan och så fina bilder både här och ovan och ja lycklig din man ser ut med bollen, bilden med bollen i vattnet bara älskar jag

Tack för de rara orden till mig
kramr

Pernilla

Kunde inte heller.....du fattar?
Du, frukost med vin sen fotboll och gamla chips!?
Inte konstigt att han blir röd. Måste vara blodtrycket eller ångtrycket.
Haha, vilka härliga bilder och Raveli-räddning. Snyggt!
/P

Svar: Hahahahaha!!!!!!
mammakero

Agneta

Ser härligt ut, är det era konstverk i sanden?

Svar: Nej, det var några barn som fixat de konstverken och jag kände att de var för fina för att inte dokumenteras!!!!
mammakero