En ovanlig upplevelse

Var med om något väldigt annorlunda och väldigt svårförklarligt igår.
För att börja från början, så kom jag att berätta om hur stora mina problem med fotlederna blivit på en fest.
En kvinna som jag bara träffat en gång tidigare, berättade då att hon känner en helare, som är jätteduktig.
När hon stod och berättade om denna helar-kvinna, kommer kvällens värdinna och berättar att även hon varit hos denna helare.
De berättade båda att de blivit hjälpta och de rekommenderade hjärtligt ett besök hos henne.
Efter att jag fått telefonnummer så ville de båda förvarna mej genom att berätta om hur denna helar-kvinna var.
"Hon kan se igenom dej, så bli inte rädd!" var uppmaningen.
De två första telefontiderna tutade det upptaget hela tiden ut.
Den tredje gången jag provade svarade helar-kvinnan på första gången!
Blev så paff att jag stammade fram något om hur jag fått en rekommendation av henne och att mina brutna fotleder vållade mej så stort bekymmer.
Fick en tid igår och enlig de som rekommenderade mej är detta ovanligt.
Hon är en väldigt upptagen kvinna och tar inte emot alla som söker henne...
 
Så min första kontakt med healing, skedde igår eftermiddag.
Upplevelsen var så omtumlande och inte lik något annat jag träffat på i mitt liv.
Svårt att förklara och svårt att förstå vad som hände.
Det började med att jag skulle lägga mej på rygg på britsen.
När jag lagt mej lät hon förvånad då hon frågade om jag verkligen brukade ligga så.
Undrade då i mitt huvud om man kan ligga på så många olika sätt.
Det visade sej att hon direkt såg ett problem för mej.
Mitt bäcken är snett!
"Här har vi att göra" sa helar-kvinnan. 
 
Här startade det som jag har svårt att ta till mej.
Hon använde sina händer  och höll dem några minuter på de ställen jag alltid haft ont på.
Längst på den fotled jag har mest problem med.
Det svårbegripliga var att jag kände energierna pirra som ett band av kolsyra och att det blev varmt.
Att helar-kvinnan kunde se rätt igenom mej höll jag inte med om, hon såg helt enkelt mej.
Det är nämligen det jag saknat inom vården, att ingen av de jag varit i kontakt med verkligen sett mej.
Hon förklarade hur situationen min uppkommit och hur hon tänkt sej att ta mej ur den.
Först ska hon få värken att försvinna innan jag kan börja träna igen och yoga tyckte hon var det ultimata sättet att träna.
Helst skulle jag fixa en skräddarsydd yogaträning.
Alla eksem jag har, på armar och i huvudet, sa hon var stresseksem, att jag var/är "allergisk mot mej själv".
Enligt henne så fastnar mina värkendorfiner i lymfan och utverkar stress.
Hur otroligt än allt låter, så förklarar det uppkomsten av dessa kliande eksem, som ingenting biter på.
Berättade för henne om alla dessa år av tillägg och uteslutningar som vården gett mej i uppgift att göra, för att ta reda på vad jag är allergisk mot.
Då tittade hon mej djup i ögonen och sa att "det behöver jag inte göra mer".
Får hon bukt med min kroppvärk, så kommer stresseksemen oxå att försvinna!
 
Allt som hände kan jag inte redogöra för, jag förstår inte allt själv.
Det otroliga är att jag kände hur hon öppnade en hinna på en plats mellan mina ögon och hur hon öppnade knäet för att släppa fram värkendorfinerna från lymfan.
Såg hur hon mätte min energinivå i kroppen och tillförde mer än hälften då jag saknade energi.
Det förklarade hon med att jag under alltför lång tid haft energibortfall på grund av värk och sjukdom.
Hon kollade min puls och den var alldeles för hög, vilket oxå på något sätt visade att min kropp led.
Så konstaterade hon att jag var en envis människa med hög smärttröskel och det var det som gjort att allt gått så långt.
 
De som rekommenderade mej blev väldigt förvånade då de hörde att jag fått en timmes behandling direkt av henne.
Tydligen brukar hon bara ha samtal först.
De blev ännu mer förvånade då jag ska få träffa henne igen!
Själv vet jag inte vad jag ska tro.
Så jag slänger ut alla skeptiska tanker och förutfattade meningar och öppnar mitt sinne.
För det kan ju inte bli sämre än det ändå skulle ha blivit genom att ingenting försöka göra.
Hade jag fortsatt att göra ingenting, så hade jag snart haft höft och knä problem oxå.
Om hon kan hjälpa mej åt ett bättre liv, fine!
Om inte så har jag i alla fall försökt.
Enligt försäkringsbolaget är jag inte värd mer än 5000 kr, det trots att dessa problem jag har kommer att begränsa mej ofattbart.
6
Pernilla

Det här gillar jag!! Jag har aldrig varit hos något Medium eller någon som sett min aura. Jag har aldrig varit hos någon Helare heller
Men jag tror absolut på det där. En gång i Marocko, träffade jag en man som säkert hade förmågan. Han tog mig på armen och tittade mig i ögonen. Sen sa han att jag hade problem med nacken. Jag var helt stum av förvåning nåt dagligen värltabletter och hade spänningshuvudvärk.
Sen tryckte han till mitt i min hand, det gjorde jätteont. Behövde inte ta en enda tablett på en hel månad efter det!

Det där med kliande utslag, känner jag till. Och visst hör det ihop! Det ska bli spännande att få höra din fortsättning. Du kommer säkert bli förvånad själv. Det här tror jag nämligen på.
/P

Agneta

Häftigt!! Du måste skriva om nästa besök också, väldigt spännande!

S

Wow!!! Jag fick gåshud över hela kroppen!!! Såååå häftigt det låter! Och vad GLAD jag är att hon redan kunnat hjälpa och att hon SER dej. Det gör en ofattbart stor skillnad.

Megakram!

Malin

WOW vad häftigt! Jag tror att det finns ngt som vi alla inte kan förstå eller förklara. Du gör helt rätt som försöker att öppna dina sinnen och låta henne försöka hjälpa dig. Jag håller tummarna för att du får den hjälp du behöver. Det är inte kul med en racklande kropp. I know!

Kram

Malin B

Mäktigt!!! Det var verkligen ett lyckokast. Helt fantastiskt, vilken tur att du tog "tipset" på fullt allvar. Jag har inga egna erfarenheter men ett öppet sinne för alla försök som kan leda till bot och bättring. Lycka till med yogan.

Åsa

Jag jobbar ju som healer så jag förstår precis! Vad härligt att du fick komma till henne och att det blev så häftig upplevelse!