Klänningen!

 
Här är den alltså!
Dels några bilder från själva sömnaden tagen med mobilen och så helhet och detaljer tagna med kameran!
Är jättenöjd faktiskt!
Ska sätta mej ner strax och googla på huvudbonader.
Har en idé om grunden, men jag vill piffa till den något innan jag är nöjd.
Provade klänningen tillsammans med de nya skorna och.... det blir sååå bra!!
Vad som fattas nu är långa svarta handskar och tunna svarta nylonstrumpor med söm baktill.
Sen lite smycken och en aftonväska...
Till maken har jag varit in på stadens festklädesaffär och frågat om man kan hyra och det kunde man!
Smoking, skjorta, skjortknappar, hängslor, fluga och till och med skor!!
Ska bara få med mej maken att prova ut rätta storlekarna...
Tiden rinner iväg märker jag!
Själva festen är om två helger redan...
8
Malin B

Wow! Så duktig du är! :)
Extra kul att kunna skapa själv. Håller tummarna för att du hittar resten du söker, eller om du "snor ihop" det också?
Spännande fest!

Marie

Vad duktig du är och fiiin den vart

Marie

Vad duktig du är och fiiin den vart

Åsa

Jättefräck!!

Men jag vill se den på!!!

😜

Agneta

Åh, så fin den blir! Glöm nu inte att någon måste fota er när ni ska till festen, så vi får se hela konceptet! :)

Åsa

Ojdå, snacka om att stamma... Försökte skicka via mobilen men det verkade inte funka. Tydligen funkade det över förväntan...

Pernilla

Så duktig du är. Jag kan sy raka sömmar på gardiner....typ. Fast symaskinen är urusel så jag gör inte ens det.
Min syster är sömmerska, var. Hon är en hel del äldre än jag och gick precis i tidig pension. Men hon är ganska trött på att sy och det kan man förstå efter så många år vid symaskinen.
Hoppas nu ni hinner få till det sista innan festen.
/P

Malin

Ni kommer att bli fantastiskt vackra och tidsenliga. Är det nästa helg alltså? Allhelgona.

Blir så roligt att få se bilder på er!