Ett okänt telefonnummer ringde upp mej

Han presenterade sej som Lukas och pratade på skånska.
Det gjorde mej osäker för telefonnummret var ifrån Piteåtrakten...
Han påstod att jag var en  finalist i tävlingen som Coop höll och kunde vinna 5000kr!
Bara jag kunde godkänna deras uppgifter om mej först.
Undrade direkt var de fått min anmälan i att delta i denna tävling.
Handlar aldrig från Coop då det ligger 5 km utanför stan och ICA ligger i stadens mitt.
Lukas rabblade upp bland annat H&M och ICA, som de som hänvisat mina uppgifter i tävlingen.
Det bevisar att jag aldrig aktivt sökt vara med i denna tävling.
Lukas påstod sej vara intresserad rent hypotetiskt om han själv varit i samma situation.
Han själv lovade mej att han struntat i hur han blivit nominerad eller hur min faktiska situation såg ut, så hade han varit med i tävlingen, för 5000 kr var för mycket pengar för att säja nej till.
Tillslut lovade han att leta upp någon som blev genuint glad över detta och som verkligen handlade hos Coop.
Visst låter det bra, men som det ser ut nuförtiden, så är jag misstänksam.
11
Soffie

Låter märkligt att de ringde dig verkar finnas många bluffare som ringer folk nu, kramen

Marie

Ja jag hade nog också blivit misstänksam,

Malin B

Vi är likasinnade men det är så tragiskt att man måste vara misstänksam och ännu mera tragiskt de som verkligen lever på att lura andra. Vilken värld!!!
Grattis till ett sunt förnuft. :)

Gittan

God morgon.
Jag kikar runt lite hos dig i din fina blogg, vilka härliga bilder du har. Visst är det fint på hösten med alla färger och skiftningar.
Ha en bra måndag, Kram / Gittan

Åsa

Lät väldigt skumt. Tror det är viktigt att vara skeptiskt. Man hör ju så mycket skit.

Pernilla

Jag blir också oerhört misstänksam. Jag råkade fylla i min mailadress på en liknande grej, fast via mail. Glr aldrig om det för jag blev bombarderad av reklam i allehanda ämnen efter det. Tog år att komma ifrån.
/P

Freja

Nä, lägg av, har de börjat med sånt lurendrejeri på telefon oxå? Jag svarar aldrig på nummer jag inte känner igen. Jag kollar upp dem och ringer tillbaka om de känns OK. Om det är från försäljare spärrar jag dem så jag slipper få fler av de samtalen...

S

Såg du länken till fotyoga som jag la upp till dej?

Malin B

Det var lite skillnad i mängd mellan mig och din mans "fångst"! ;)
Men jag har ju försökt iallafall.
Nu ska jag sätta fart med frallorna.

MADDISENJ.SE

Ja man har svårt att inte bli misstänksam när det är så mycket lurendrejare hela tiden i farten

Pernilla

Saknat dej lite, men såg att ni myser i stugan. Önskar dej en härlig söndag.
/P