Gräsrots nivå

Fototrissen är denna vecka Gräsrots nivå. 
Har roat mej med att ligga på mage för att få den riktiga gräsrotsnivån.
Känner att det faktiskt går att ligga på mage, för marken är tillräckligt torr för det, trots de senaste regnet.
När jag kan ligga på marken utan att bli lerig eller kall, då har våren kommit tillräckligt långt...
 
 
Ada älskar att vara utomhus om någon av oss i familjen är ute samtidigt.
Här har hon först blivit lycklig över att jag kom ut till henne, för att upptäcka att jag försöker fotografera henne.
Då vänder hon ryggen till mej...
Vet faktiskt inte varför hon inte gillar att bli fotograferad...
Kan det ha något att göra med att vi brukar förfölja varenda steg hon tar så fort vi har kameran med ut??!
 
 
 Åkern framför stugan har vuxit rejält sedan förra veckan (berättade maken som var där för exakt en vecka sen).
Över decimetern hade sådden som såddes tidigt i våras hunnit bli!
Blomman som lockade humlan är en form av Ögontröst tror jag.
Har fått låna min mors ena blomsterlexikon.
 
 
Hittade en starkt lysande Citronfjäril på en vacker Maskros!
Att den är starkt gul syns inte när den fällt ihop sina vingar.
Är mest förundrad över att fjärilen satt still så pass länge att jag både hann ner på mage och ställa in skärpan!
Vill ni ha mer "nära-marken-upplevelser" så kolla här!
 
25
Violen på Brandholmen

Fin triss! Härligt att både humlor och fjärilar redan är i farten! Smart katt som inte vill bli fotad hur som helst!
Trevlig helg!

Anna-Lena

Åh... vilken toppenbild av katten. Jag riktigt känner hur len och varm pälsen är.
De övriga bilderna går heller inte av för hackor.

Anemonen

En bedårande vacker triss det här.

Eva Trillian

Fina bilder :) blir glad av att du lyckats fånga både humla och fjäril på bild! Det är onekligen vår!

meta

Så fina djurbilder du har tagit
Ha en fin och skön söndag
Kram Meta

Malin B

När jag var liten var min pappa riktigt fotointresserad och kravlade runt i gräset för att få de bästa bilderna på någon blomma eller om det var fjäril. Granntanten kom alldeles förskräckt och trodde det hade hänt något. ;)
Ada är fin bakifrån också och vem har sagt att man alltid måste ta alla bilder från "framsidan"?

Lisa

Jättefina gräsrotsvårbilder hos dig. Katter är aldrig lätta att fota, om de vill ha det så, så får man vara glad att man får en bild bakifrån...

cissi

Jag tyckte Ada blev fin.....trots att hon vände svansen till. Gillar dina andra bilder med!

Axart

Vackert, vackert...gillar verkligen kissemissen.
AX

Pernilla

Jättefin triss. Katter blinkar mot varandra när de är vänligt bemötta. Blinkar med långsamma blinkningar, liksom. Kan det vara så att när du ska ta kort, ser du stint med stel blick ( typ)? Då kanske hon uppfattar det som annat och vänder sig om? Beskrivningen blev trevande och kanske långsökt men kanske kan det vara en förklaring.
/P

M

Riktigt fina bilder. Jag gillar kattbilden bäst. Och ja, man måste inte alltid ta bilder från "rätt" håll. Det är mycket mer spännande att tänka annorlunda. Humlebilden var också läcker eftersom du fick den mitt i flykten.

Anneli - A'la Foto

Ja skärpan fick du verkligen till på citronfjärilen men självklart blir det katten som blir min favorit! Så söt! Intressant att han inte vill bli fotograferad men kanske är ni för många i familjen med samma intresse som vill fotografera kissen och han har tröttnat! :O)

Gammelsmurfen

Snyggt jobbat med humlan !!

Kari

Hej. Bild nr 3 är en efter min mening en vinnare, men bild nr 1 är också bra- själv om katten vände ryggen till. Solen får kattens päls och morrhår att lysa så fint! Kram. Kari

Tony

Gillar! :-)

Tant Otto

Underbar triss!

Borgmästaren

Kul med djur på varjebild. Skickligt fångat med de små djuren men kattens päls i solen blir ändå min favorit.

Per-Anders

Härliga bilder. De olika djuren snyggt fångade!

Mia Ahlstrand

Så fina bilder och kul med djur i alla bilderna. Ja fjärilar brukar alltid flyga iväg precis när man ska knappa av. Söt liten Ada som får mig att bli lite ledsen då vi tog bort vår svarta katt för två veckor sen... Han kom alltid gående närmare o närmare kameran så det bara blev huvudet som kom med :)
Kul att du gillade min triss! Jag gillar att tänka lite annorlunda :)

Anni

Urläcker triss! Jag hör Indiana Jones-temat när jag ser på humlan!

Caroline

Haha, känner igen det där när man ska fota Jycken hemma här :)
FIna bilder!

Åsa

Smart katt! Tror definitivt att det ligger nåt det. Att hon vet. Katter är smarta...

Härlig humlebild. Hörde en gång en känd fotograf säga att "enda sättet att fota en humla är att lura den i en mugg för att sen frysa den en stund".Skönt att se att det finns alternativ.

Malin

Hemma hos oss väntar vi ett tag till med att ligga på mage på marken :D

Men en av tussarna var ute och grävde en stund igår, för första gången på säsongen.

Då börjar det vara vår!

Kram

Åsbergs Foto

Vackra bilder!

Tomtan

Underbar bild av katten!!!! Ren sommar!