Struktur

Hur stor är chansen egentligen, att Helena väljer ordet struktur efter helgen som varit??!
Struktur är vad som inte funnits från början och vi varit tvungna att göra upp för att flyttningen skulle fungera alls.
Visserligen kan struktur användas i fler fall än den struktur vi använde i helgen och som var bristvara först.
Struktur har fler betydelser som uppbyggnad, sammansättning, mönster, system, form, konstruktion, beskaffenhet, textur, grovlek och yta.
Mitt första val är uppbyggnad, form och mönster.
 
 
Ett fantastiskt blad tillhörande en sorts hortensiahybrid.
Den har vita kronblad i en ring runt knoppar i mitten och ska "krypa" på marken som en marktäckare.
Trädgårdsmästare Anna har plockat ut två exemplar förra året, som våra hyresvärdar planterade i höstas.
Det är första gången jag ser dem blomma!
Nästa synonymer är beskaffenhet, mönster och yta.
 
 
Ett av de gamla äppelträden har en jättestor ticka växande på ena sidan.
Den beskaffenheten av den spruckna ytan ger den ett grovt mönster.
Sista synonymerna blir uppbyggnad, form och yta.
 
 
Det är makens torkade trattkantareller.
Visst ser de häftiga ut!
Fler bilder på struktur/texture finns här!
11
Mia Ahlstrand

Otroligt snygga strukturer på dina bilder!! Läckert! Sen om man är lite ostrukturerad ibland kanske inte är hela världen :)

Berit E i Kasperian

Fantastiska strukturer du visar - så spännande! Jättefin triss! Med bilder som minsann tål att tittas länge på.
Berit E

Gunvor

Wow vilka tavlor! Så vackra bilder alla tre! Fin tolkning!

Pernilla

Gillar verkligen sättet du strukturerat upp bilderna på. Den första bilden har ett otroligt mönster. Den andra hilden trodde jag först var en närbild på en padda....eh.
Skönt att flytten är klar och att allt kom med.
Det var lite roligt det dör min din äldsta tjej. Sannolikheten att vi syns på Medeltidsveckan är dessvärre ganska liten. Är nog på en agilitytävlingar då. Typ U-SM så det står lite högre på vår lista. Håller mig annars gärna ifrån det där Medeltids-jippot.
/P

Hanna Karlsson

Bilderna passar perfekt in på temat!

Gärdsmygen

Här är det sista bilden som jag gillar riktigt riktigt mycket!

Anne (MacHenry's)

Vackert tolkning av veckans triss! Svampbilden var riktigt fin men jag tror att tickan ändå vinner i längden :)

Violen på Brandholmen

Fin triss där jag faller för den eleganta strukturen hos hortensiahybriden!

Åsa

Sista bilder var urläcker!

Mirre

Men ohh så snygga strukturbilder, första gillar jag skarpt

Agneta

Jag gillade kantarellbilden bäst! Hoppas det blir tid för mycket kantarellplockning i år.