Omtumlande besked

 
Fredagen var en omtumlande dag.
Först åkte jag till min mor för att ge henne den mobil jag köpt henne och ge henne en kort beskrivning hur den fungerade.
Tror inte alls hon förstod allt...
Så åkte vi ut för att köpa en ny klocka att ha på väggen i det stora rummet, väl synlig och tydlig.
Då blir jag uppringd av Kommunsköterskan.
Har haft sådana problem med Kommunsköterskor, Demenssamordnare och nu med hemhjälpen, då de inte verkar samarbeta med varandra utan alltid går omvägar genom mej.
Nu ställdes allt på en spets, då Kommunsköterskan behövde mer medicin till min mor och ringer mej.
Själv hade jag talat med hemhjälpen med att hämta medicinen med hjälp av min mors legitimation.
Apoteket vägrade lämna ut medicinen med hänvisning att jag inte hade ett Pay-ex konto registrerat.
Visst har jag ett Pay-ex konto, men inte för Apoteket Kronan utan för Apoteket AB!
Hemhjälpen kom tomhänt tillbaka och Kommunsköterskan tvingade mej att åka för att hämta medicinen i stället.
Det som gjorde mej fly förbannad och frustrerad var att Maken ringt (själv från sjukhuset han ligger på) och bett mej komma fort för läkaren ville prata med oss båda.
Och att denna Kommunsköterska prompt ville jag skulle lämna över medicinen på hennes kontor och inte som jag ville, hemma hos mor min!
Det slutade med att jag var tvungen att göra detta och lämna mor min utan vidare mobilinformation...
Med andan i halsen körde jag de 5 mil som är mellan var min mor bor och sjukhuset som Maken ligger på.
Här kom världens bästa överraskning!
Maken fick komma hem över helgen på permission!
Sedan fredag eftermiddag har han varit hemma och efter kl 18 idag ska vi åka tillbaka till sjukhuset.
Varken Maken eller jag vill att han åker tillbaka, men vi har fått inställelse order, så det är bara att lyda.
Hoppas så att han får komma hem snart igen och jag får vara hemma för sköta om honom.
Det är massor av jobb med att ha honom hemma, men ändå är det verkligen det roligaste jobbet just nu!
 
 
 
 
 
6
Agneta

Åh, så tråkigt att det strular med saker runt din mamma! Sådana petigheter som inte är så stora för andra, kan bli stora som berg när man har mycket annat omkring sig som du har nu.
Kanske skulle du och din mor ansöka om en god man till henne tillfälligt? Då kanske du får lite avlastning från en del praktiska saker?
Men såå roligt att maken var hemma över helgen!! :D Hoppas ni får hjälp att ordna så han kan vara hemma med din hjälp, utan att du ska behöva dubbelarbeta och slita ut dig helt.
Tänker ofta på dig! <3

Malin B

Muttrar och känner hur "tigern i mig" börjar morra kring det kring din mor!!! Samarbetsvilligt folk runt omkring, tänk vad det avlastar.

Härligt att det var ett roligt besked kring maken och jag håller verkligen tummarna för att du och han får den hjälp som behövs och är så värdefull.
Stor kram!

Mirre

Men så motigt det ska vara, så tapper du är som får sköta allt, förstår att du har det så tufft, men så underbart att få ha maken hemma över helgen.

Hoppas att du får ha honom hemma, han är ju trots allt dit allt, ditt stöd

kramar

Åsa

Men herregud! Vilken soppa! Fattar att du blir trött och långt över gränsen på det.

Jag håller tummarna att maken snart får komma hem "på riktigt"!

Malin

usch ja du har det inte lätt.. vilket strul!
Men vilken härlig överraskning att få hem maken över helgen ♥

Jag håller verkligen tummarna att du får hem honom snart och får ta hand om honom själv. Vilken skillnad det skulle göra för er båda!

Pernilla

Tänk at jag varit kundassistent ansvarig i Apotek-teamet på Payex. Men det var på den tiden som Apoteket AB hade monopol.
Så irriterad jag kan bli när jag läser om strulet med att det finns fler apotekskedjor. Ghhha!! Men så härligt att maken fick komma hem. Han är snart på benen som vanligt igen. Eller hur?
Säg JA!
/P