Ett svårt val

 
Ända sedan jag startade bloggen 2007, så har jag alltid haft en adventskalender.
Nu har tagit ett svårt beslut att inte pressa mej mer än jag redan gör, det betyder att det inte blir någon kalender i år.
Dessa veckor jag hållit mej borta från bloggen har varit de tyngsta veckorna i mitt liv.
Gråter mej till sömns ibland av ren utmattning och har en kropp som värker dag ut och dag in, men aldrig på samma ställe.
Är så glad över att jag har min healer, utan henne hade jag gått in i väggen för länge sedan.
När jag hoppade på utmaningen om att träna 30 min om dagen, blev det droppen för mej.
Kroppen svarade med att klappa ihop och det rejält.
Har inte hämtat mej från detta än.
Min healer har förklarat att allt detta är för att jag klivit in i fas tre, den fas som påverkar endast mej.
Första fasen var chock och där var jag stark och handlingskraftig.
Andra fasen var överlevnad och där var jag stark och handlingskraftig.
Så blev maken såpass bra att han klarar sej själv då jag jobbar och åker till det stora sjukhuset där han bodde sist på, tre dagar i veckan.
Han tränar där hela dagarna, som ett jobb.
Nu har han kläm på vad han kan och inte och vad han ska göra och inte.
Det är nu jag tar slut, för att verkligheten har kommit i fatt mej och det är tydligen rätt vanligt.
Har ingen ork, har ingen lust att göra något och har framför allt ingen tid till mej själv.
När jag försöker pussla ihop mej, så vill jag se film eller tv-serier på datorn.
Det har gått så långt att jag inte ens Instagrammar varje dag, ibland inte ens på flera dagar.
Att Instagramma har jag gjort dagligen sedan 2012.
Veckorna som nu kommer är de värsta veckor på mitt jobb och nu har vädret även spätt på det jobbiga.
Om jag klarar att jobba min tid utan sjukskrivning är det bra, för maken har inte fått pengar från Försäkringskassan än.
Det är om en vecka idag, precis 4 månader sedan han fick stroken.
Så fick vi det tråkiga beskedet att han är för frisk för att få elrullstol enligt kommunen, så han kan inte avlasta mej med att handla, eller få lite socialt umgänge själv.
Som grädde på moset, så fick inte yngsta dottern ledigt över jul...
Så mina kära vänner, jag önskar att jag kunde göra som brunbjörnen och gå i ide.
Det lär bli få inlägg här, så jag hoppas att ni har lust och ork att vänta på mej.
Ifall vi inte hörs tills dess, så vill jag önska er alla en riktigt god jul!
9
Mirre

Klart vi väntar på dig, förstår dig till fullo och kan tänka mig att kroppen reagerar så efter att du ha måst bli den ledande länken i allt nu hela tiden. Men vad synd att inte dottern får ledigt, vad grymt, det är ju ändå jul

kramar,

Åsa

Men snälla söta!
Åh, vad jag önskar att jag kunde göra något för dig! Rent konkret! Är det okej med dig så ska jag skicka distanshealing varje kväll en liten stund.
Och vila, vila, vila. Gör BARA sånt du absolut måste och sånt du orkar.
Titta på tv-serier. Stäng av telefonen. Köp färdigmat.

Och försäkringskassan, fy jävulen vad dåligt!

Agneta

Jag blir orolig för dig, du måste vila och ta hand om dig själv. Vart hämtar du egentligen kraften för att orka? Hoppas verkligen att de här jobbveckorna som väntar blir så bra som möjligt, önskar dig bra väder så att det är lätt att köra bil, lite paket och julkort så du får normala dagar på jobbet.
Sköt om dig!!
(Här finns ett Keds-test om du vågar kolla hur nära väggen du står. http://stress.se/test-lider-du-av-utmattningssyndrom/ )
Stor kram!

cissi

Du har varit helt fantastisk och när din man nu mår bättre kom säkert allt ifatt dej.
Jag hoppas du snart kommer att känna dej bättre och håller tummen för att dottern ändå ska få ledigt över jul.
Kram

Malin

Jag förstår dig fullt ut och är glad att du är klok nog att inte pressa dig mer än med det allra viktigaste.

Jag har själv väldigt svårt att få ihop ett endaste blogginlägg och jag fattar eg inte varför. Jag har eg inget att skylla på. Och jag vill eg inte sluta heller.

Jag hoppas att julen kan ge er lite vila och återhämtning och att glädjen över de små sakerna i livet börjar smyga sig tillbaks igen.

Många kramar fårn din cybervän!

Malin B

Om jag väntar!?
SJÄLVKLART!!! Inte konstigt om du känner som du känner och är som du är. Ta bara vara på varje liten, liten ljusglimt eller stjärnglans som det är nu om kvällarna. Så njut om så bara för en sekund! Vips blir det två sekunder sedan en minut och allt blir tillsammans lite om än så lite ny energi.
Ni är värda ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!
Så en bamsekram på det.
Jag blev så glad över att "träffa" dig här just nu ska du veta. :)

Pernilla

Jag har tänkt mycket på er. Adventskalender kan vi leva utan. Men du kan inte leva utan din ork. Jag känner så väl igen stressen över att inte orka och paniken över att saker inte blir som man vill. Jätte trist att sottern inte får ledigt. Tänk om ni kunde åka dit i stället. Å andra sidan är det kanske meningen att du bara ska vila. Julen är Mindre viktig för oss sen vi började åka bort över helgen. Det är så skönt att kunna släppa alla måsten. Sköt om dej! Kram!!!
/P

Marie-Louise Grimlund

Oj,oj,oj, att hålla på med blog och även Instagram när du har värk överallt.

Jag har tröttnat på bloggeriet, för få kommentarer och för lite tid.
Fb,Instagram G+ o.mailen är tillräckligt.

Inga barn eller man att passa upp på. bara Prinzen min katt och den har du ju sett till leda på Instag.

Krya på dig. !

Kram Mi

Kajsa

Tänker på er varje dag. Hoppas du fått läka lite med fina familjen i jul <3 /yngsta lillasyster Kero

Svar: Sötaste Kajsa! Rara och fina! Tack! Kärlek till dej! PoK
mammakero