Saknad och älskad

Kära vänner.
Det är inte så att jag sörjer så att jag inte kan skriva.
Det är inte heller så att jag har händerna fulla, som gör att jag inte har tid att skriva.
Ja, jag sörjer och det gör mina döttrar och make än mer.
Visst har jag massor på min lista av "Måste-göra-saker", som dessvärre aldrig verkar ta slut.
Varför jag inte gör inlägg eller knappt ens lägger in Instagrambilder, är för att jag inte kan.
Bilder och idéer har jag, men där tar allt stopp.
Åker förbi något på någon av mina linjer och vill skriva om det.
Kommer hem och upptäcker att jag inte har några ord.
Har egentligen massor av bilder och massor av ord som ni skulle uppskatta att se och läsa.
Ändå kan jag inte få ur mej varken det ena eller det andra.
Ja, jag har aldrig känt mej så stressad eller otillräcklig.
De flesta har säkert en hel familj bakom sej och orkar därför igenom allt jobbigt.
Min ursprungsfamilj har lämnat mej.
Är helt själv med alla bekymmer med min mors demens.
Varken min syster eller min far önskar göra något, men information vill de ha hela tiden.
Inte för att göra rätt för sej, mer för att de ska ha något att klaga på.
För det är det enda de gör.
Min svärmor, som är mitt rättesnöre, så kommer jag aldrig mer att få dina ledord, eller visdomsord.
Du har varit mitt rättesnöre genom livet, nu är jag ensam.
Du är saknad och du är älskad!
 
10
Pernilla

Om du visst hur mycket jag skulle vilja ge dej en kram nu.
Du måste våga säga att du inte orkar. Inte antyda och tro att folk ska förstå. Utan säga att nu får någon annan.....
Vi har så svårt för att vara svaga, vi "duktiga kvinnor".
Stora styrkekramar!!
/P

Agneta

Du bär ett tungt lass just nu, det blir som flera sorger med din mors hälsa, minimalt stöd från vissa i din närhet och så din kära svärmors bortgång.
Glöm inte att ta hand om dig själv!
Styrkekram!

Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Inte visste jag att jag följde din blogg.
Tycker det låter som om du är utbränd, det blev min dotter också.Du ska nog ägna din närmaste tid åt bara dig själv,
Din make och döttrar kan säkert fixa allt själva tills du kommit i balans igen-

Sorg och saknad över en älskad vän, är jobbigt.Det tar tid att bearbeta

En kan inte göra allt.

Tycker du är så duktig på Instagram med att göra små filmer,har inte fått in en enda,hur kort den än är.

Ta hand om dig dina katter din familj. Din mamma har väl vård där hon är. Gå bara dit om du verkligen känner att du orkar och behöver det.

Det är som det brukar bli jobbigt en tid, Du står mitt i livet.Hade också en prövotid då min älskade Pappa dog strax efter jag fyllt 40 år, de hemska åren som följde tills jag fyllde femtio.Har jag skrivit om i min blogg.
Livet är en prövotid, se till att ta vara på de finaste du kan göra och njuta av varje dag
fast många har med sig en del obehag.
Du är en sann djurvän har jag sett .

Tror på dig.
Du kommer igen.Ta lite ledigt från allt som känns besvärligt.

Kram Mi





Åsa

Fy så jobbigt söta M!
Vila! Skäll på din familj, säg att de får ta reda på saker själva om de vill veta. Prioritera dig själv och din egna familj. Vila! (igen)

Åker mot Kroatien i morgon så då blir det nog varken skrivit eller läst (iaf inte kommenterat) men vi hörs igen i början av augusti! Kommer tänka på dig tills dess!
<3 <3 <3

Malin B

Å, gumman!!! Jag finns här och känner du den hårda kram jag sänder? Släpper inte förrän du själv vill, jag lovar!
Man prövas hårt ibland och sorgen är stundtals svår att bära men ta vara på varje gnutta solsken, varje stund av glädje även om det är litet.
Din svärmor vill sväva från molnen och månen och se att ni LEVER, inte bara överlever... Det får göra ont ett tag och man får trampa på botten men man får inte stanna där, dock får man fräsa ifrån till de som förtjänar det. Jag jobbar på den biten och det är lättare sagt än gjort.
Var rädd om de och det som betyder något.
Kram igen!

Pernilla


MMM MMM
M M M M
M M M
M M
M M
M M
M M
M

Pernilla


MMM MMM
M M M M
M M M
M M
M M
M M
M M
M

Mirre

Förstår vad du menar, håller med, surfplattan, teven är för mycket tidsfördriv på många barn. Isabelle får inte ha surfplattan vanligtvis, men som nu på resan lär hon ju underhållas =D

Stor kram till hela er familj, förstår att det är blandat hur man känner.Samt tråkigt att dina inte kan stötta dig och ställa upp när er mamma mår dåligt, inte rättvist att du ska behöva ta allting,

Kramar

Malin B

Hoppar in med en stor kram till dig!

Mirre

Tack, kramar