Midsommarafton på ett annat sätt

Midsommarafton bjöd på stora mörka moln med massor av regn i sej.
Det bjöds även på bulliga vita molnkuddar med varmt solsken däremellan.
Dottern åkte till jobbet trots att hon var dunderförkyld och maken åkte iväg till ett självplock och kom hem med en skål med underbart smakande röda gubbar!
Själv har jag nog samma förkylning som båda döttrarna har, för jag mår inte riktigt hundra.
Väldigt lätt blev vårt val att stanna hemma och fira en lugn midsommar tillsammans.
När dottern efter hemkomsten, duschat och gjort i ordning sej, gick vi ut och gjorde var sin krans.
(Ledsen att säja att det bara blev 6 olika blommor i våra kransar...)
Ingen i vår familj är så särskilt intresserade av nubbe, så när vi band våra kransar så smuttade vi på var sin Mojito.
Givetvis är myntan från trädgården!
Maken bjöd på matjesill, färskpotatis, gräddfil och gräslök, med glass och jordgubbar som efterrätt.
Hur tråkigt det än låter, så gick vi alla tidigt till sängs för att vila så mycket vi bara kan.
På måndag börjar vi jobba igen.
(Vill ni se hur jag såg ut kolla mitt instagram)
 
 
11
Pernilla

Jag har precis tagit fram krukan där det växer Mynta, från växthuset. Måste nog köpa en flaska Rom så jag också kan njuta av Sommarens absoluta drink. Gott!
/P

Malin B

Fina ni!!!
Jag gjorde också en krans, själv... Det gäller att hålla på traditionerna.
Köpte mynta till studentfestens bål och glömde den. Petade ner krukan ute i jorden så får jag se om den tar sig där.

Åsa

Det blev ingen krans för mig i år. Men däremot en bra dag ändå.

Mirre

fina ni är tillsammans allihopa och här vart det ingen krans, här njöts det också av midsommarnattsdröm. Förstår att ni njuter extra i helgen då när ni börjar jobba imorrn, kram

Malin

Det låter ju hur mysigt som helst. Och vilka fina kransar!!

Snaps hoppar jag också över.

Mirre

Jag gissar på att hon var drogad, men man vet ju inte, får hoppas att det gick bra för henne
kramar

Mirre

Förstår vad du menar, och du har nog helt sund inställning till det, kan nog vara effektivt =D,


Tack för tips

Mirre

Ja det är ju så, man ser och blir finare då man fixar det, samt på sommaren vill man ju göra en liten förändring =D

Pia

Tittade in här och det var inte sista gången :) Vilken fin blogg du har! Mycket tankar och känslor och här har också varit student och alla känslor runt Lisa i samband med det.
Fina bilder du bjuder på och med favoritdrinken alla kategorier!
Önskar dig en fortsatt fin torsdag!
Pia

Mirre

Ja, man kan ju hoppas att sommaren kommer nu, hoppas på bra väder på västkusten då vi är där, inte nå vidare om det regnar och blåser där =/

Mirre

Ja, det är verkligen toppenfint där, så idylliskt och vackert =D