Lugnet innan takbytet

 
Ada vår solkatt.
 
 
Rabarbern är redan stor nog att börja göra rabarberpaj på och gräsmattan under där fågelbordet har stått är nästan helt förstörd.
 
 
Anna har planterat en ny sorts tulpan ser jag.
 
 
Så här ser Hortensiahybridens blommor ut.
 
 
Lite överraskande såg jag att äppelgrenarna jag stuckit ner i krukan med mini påskliljor har knopp!
Använde de grenarna som påskris med fjädrar och hade inte en tanke på att de levde!
 
 
En skymt av bodan längst ner i trädgården.
 
 
Halva grusgången till bodan är upptagen av Ormöga, som vandrat ut från rabatten till vänster.
 
 
Några penséer har oxå vandrat ut i gruset.
 
 
Längst ner i trädgården står ett gammalt uthus som vi kallar bodan.
Vid denna boda och årstid så brukar luften surra av humlor och bin i den stora lönn som står brevid.
Nu kastas tegelpannor i en grävskopa och när lastaren backar så låter varningsbipet.
När skopan är full så tömmer maskinlastaren tegelpannorna i en stor konteiner.
Ska börja jobba snart, hoppas bara på att det slutar regna.
 
8
Malin B

Din trädgård är rena rama paradiset!!!
Här känns det som höst... Men jag fick en kvällspromenad utan regn iallafall.

Mirre

Ohh så mycket fint ni har det i er trädgård i stugan, så fint =D

Åsa

Får jag nånsin en liten tomtplätt igen så ska jag ha rabarber!

Kul med äpplekvisten! Ska du plantera ut den?

Soffie

Å vilka underbara bilder, hos mej stannade våren av liksom det blev regn å rusk och bara 5+så det blev mössa och vantar på idag! må gott

Agneta

Ormöga har jag också, så vacker! nackdelen är väl att den sprider sig förstås, men det få man ta. Att plantera den under buskar är nog smartare än som jag, i rabatten.

Pernilla

Jag älskar bilderna från er trädgård. Jag saknar dock bild på bänken och grinden. Men det är klart, hur många kort kan man ta på ett och samma objekt?
/P

purposes.blogg.se

Du lyckades verkligen förmedla ett lugn med dessa bilder. Så fina!!

Eva Trillian

Vår ::) men i dina bilder gränsar den verkligen mot sommar! Härligt!
Sv: Tack!