Utmaningarna duggar

                                                                          
       
       
                                                                              
 
Oj vad länge sedan jag visade bilder eller berättade något för er!
Man skulle ju kunna tro att det inte händer något hemma hos oss, men det gör det!
Både roliga saker som mindre roliga.
Först berättar jag en jätterolig sak, yngsta dottern kom hem över helgen som varit och jag fick krama och rå om henne som jag längtat efter!
Det mindre roliga är att hon kanske inte kan komma hem i jul, för hon är senast anställd...
Hon skulle i alla fall fråga snällt om de kunde ha överseende med att hon var hemma den 24e till den 26e december, för att hon inte känner någon i Stockholm.
En annan rolig sak är att maken nu imorgon har sin sista dag i fas 4, det vill säja att hans månad med hemmaträning är slut och han nådde det mål han satt för denna fas - han har lämnat rullstolen!!!
OK, när det gäller längre sträckor och så måste han använda rullstolen, men här hemma står den orörd.
Fas 5 betyder att nu följer träning på det stora sjukhuset (där han låg inne för hårdträning i fas 3) 3 dagar i veckan över dagen, som ett jobb.
Dit kommer han att åka med färdtjänst, så jag behöver inte agera taxi verksamhet!
Något mindre roligt är att båda våra bilar har behövt reparationer, som även fast de blev billigare än en hos auktoriserad verkstad skulle reparera för, så blir det kostsamt.
Vad som senare är kostsamt är att maken inte fått några pengar alls från Försäkringskassan.
Förrutom att han ingen lön har att vänta, så förstår ni när jag säjer att vi tömt alla våra resurser och ändå varit tvungna att nalla från arvet.
Hoppas så att alla de pengarna kommer snart från Försäkringskassan, så vi kan betala tillbaka till alla sparkonton.
En annan rolig sak är att jag är med i två olika utmaningar, som ändå kompletterar varandra.
Posten har en utmaning nu i november som kallas Tappa, vilket betyder att jag ska röra mej minst 30 minuter om dagen i november.
Min vän Sofia visade sin utmaning och jag kände direkt att det ville jag göra, Yoga i 30 dagar!
Har kört varje dag och kan bara berätta att jag är stel som ett kylskåp och att jag tappat massor av muskler på de här 4 åren sen jag bröt sista fotleden...
Ska nu köra hårt och se om jag kan komma igen och bli smidigare.
 
13
Gittan

Oj vad det har hänt mycket hos dig, jag har saknat dig . Skönt att maken är bättre och slipper rullstolen hemma i alla fall. Men synd att dottern inte får ledigt i jul, men håller tummarna...
Härlig utmaning och att röra sig är ju skönt.
Kram på dig.

S

OM Hanna inte kan ta ledigt är hon välkommen till oss. :) Men hon får säkert ledigt. Och HEJA URBAN!!!

Mirre

Hoppas att dottern kan få ledigt då, men de borde ju ha överseende med det. Roligt att maken gör framsteg, han ser jätteglad ut på bilden, =D. Tråkigt med bilarna, tänk att det alltid ska vara så att man har utgifter, hoppas att FSK får tummen ur snart då

kramar, ja skönt att komma igång med

Pernilla

Vilka härliga höstbilder men det är den sista bilden som får mej gladast. Så roligt att han är på benen och snart står han vid spisen igen. Påminner mycket om den kille jag vikarierade för, för många år sen. Han blev helt åter och är hur pigg som helst. Det kommer din också bli.
/P

Malin B

Vilken härlig nyhet, att maken är på benen! :)
Jag håller tummarna hårt både för att dottern får vara hemma vid julen och för att pengarna ska rulla in! Vad tusan ska man leva av när man drabbats så hårt av livet?
Fina bilder, som vanligt.
Det var jätte kul att "se" dig här igen!

Åsa

Vad skönt att höra att maken blivit bättre! Men för bedrövligt med försäkringskassan! Hoppas på bättring på den fronten också.

Malin

Härligt att se maken på benen!!! Det är tufft att sjukdom o sjukskrivningar ska kännas så i kassan, elände på elände.

Fina bilder bjuder du på i alla fall, extra förtjust i nr 5, den enkla dimmiga grusvägen.

Kram

Mirre

Ny blogg =D

Malin B

Tack och många kramar för dina hälsningar! Blev glad över att "se" dig. Jag tror vi har samma smak vad gäller borden, mitt nya har ben i samma stil som mitt gamla så i själ och hjärta hade jag inte velat ställa undan det...

ByJuliaP

vackra bilder

Maria at inredningsvis

Härliga höstfoton :) hoppas du haft en mysig helg annars.

Idag har jag tävling på bloggen :)

LOVE Maria




Malin

Nu var det länge sedan du bloggade vännen!
Hoppas det går bra för maken och med din träning också.

Kram

Pernilla

Hoppas innerligt att allt är bra? Jag Gar ju sett fina visiter his mej men undrar ändå?
Önskar er en trevlig adventshelg.
/P