Vår i trädgården

Förbered er på en bildbomb från vår trädgård!
Har varit sjukskriven lite drygt en vecka, nio dagar för att vara exakt och har samlat på mej en del bilder.
Det är min handled som jag är sjukskriven för, den värker som om den vore av.
För två dagar sedan åkte jag in på röntgen för att kolla upp det, inte för att jag trodde det...
Och visst var den så obruten den kunde bli.
Värken har inte försvunnit, trots att jag ätit inflammationshämmande i nio dagar.
Fingrarna är fortfarande svullna och jag måste tänka på vad jag gör med höger handen hela tiden.
Om jag inte gör det, så använder jag den helt fel och den brännande smärtan förlamar hela armen.
Det är som att slå i armbågen och få en änkestöt, fast gånger 50.
Förresten!
Säjer ni änkestöt eller enkelstöt?
När jag frågade familjen, så sa yngsta dottern och maken enkelstöt och jag sa änkestöt.
 
 
Gick till vårdcentralen på en stig som följer den lilla bäcken.
Kabbelekor, svalört, nunneört och pestskråp kantar sluttningarna till bäcken.
 
 
Träffade vännen Linda och hennes två fyrfota familjemedlemmar.
Behöll den här bilden för att skuggorna av oss tvåbenta, ger ytterligare en dimension av kompositionen...
Ett foto där fotografen och matten oxå är med. 
 
 
Lekte fluga med kameran och bilden blev lite rolig tycker jag.
När jag leker fluga så kollar jag inte i titthålet, jag bara trycker på avtrycksknappen i farten då jag låtsas att kameran är en fluga.
 
 
Ada älskar verkligen att det blivit varmt och vår!
Nu är hon ute ofta och ligger gärna på den varma stentrappan och solar sej.
 
 
Vi har haft ett äkta aprilväder!
Plötsliga regn, solregn, sol, kraftig vind och stora tempraturskillnader mellan skugga och sol.
 
 
Dit jag går, går även Ada.
 
 
Alla humlebilderna är otroligt nog fotograferade med mobilens kamera!
Det enda jag gjort med bilderna är att jag klippt bort lite utkanter för att fokusera på humlan.
 
 
Olvon i trädgården.
 
 
Påskplanteringen jag gjorde för en månad sedan.
Det är nu den är som vackrast!
 
 
Instagram humlan.
 
 
Förra veckans trisstema var ensam.
Använde Instagram då jag gjorde trissen denna gång.
Valde ett år gamla bilder jag tagit med mobilen.
Har inte energi för att engagera mej mer just nu.
 
 
Här kommer en triss av hyacinter.
De vita är från trapphusets dekorationer.
 
         
 
Blir fortsatt sjukskriven då jag inte fått bukt med värken än.
Har haft mycket krångel med kommunen där min mor bor.
Det ska ordnas med ICA-kort, tillsyn av mor min en gång om dag minst en timme och lösningar att handla åt mor då hon förlagt ICA-kort och pengar.
Har faktiskt ingen annan som kan/vill hjälpa mor min.
Vill egentligen att min mor får ett boende på ett hem, men hon vägrar.
Sista hoppet står till en servicelägenhet, med personal i huset dygnet runt.
Kanske kan mor överväga den lösningen, för hon klarar inte av att leva utan tillsyn egentligen.
 
8
Malin B

Det känns lite som "elände" gärna vill följa dig lika nära som Ada... Hoppas innerligt att du både blir pigg själv och slipper värk samt oron för din mor.
Något annat stöt känns det inte som jag säger?
Jätte fina bilder, fyllda av våren! Njut av solen och det som växer!

Pernilla

När man var kör på måste kroppen vara klok och stoppa oss på något sett. Så tror i alla fall jag att det är. Hoppas armleden får vila ut dej, hela dej! Men det är väldigt roligt att se dina bilder igen. Här finns inga Kabbelekor än. Det har varit så kallt. Men både blå och vitsippor i massor.
/P

Agneta

Illa med handleden, kanske din kropp försöker säga dig något?
När jag hade som mest problem med min handled, fick jag en specialgjuten skena att sova med. Den skenan höll handleden i ett "viloläge" så att den skulle kunna reparera sig under nätterna.
Här uppe i Umeå säger vi "Kalvdön" när vi slår i armbågen. ;-)

Pernilla

Mitt i veckan. Hur är det med dej/ er?
/P

Åsa

Underbara vårbilder! Äntligen! Men inte fotar jag inte. Är inne i lite neggotankar nu men det går över.

Enkelstöt! Fast utan att ha belägg. Har ingen aning alls vad det egentligen heter.

Jobbigt med din mamma! <3

Pernilla

Tänker på dej! Hoppas du får tillfälle att känna värmen och låta ögonen lapa lite D-vitamin.
/P

Peter

Hoppas att du är på väg åt "rätt håll"
Tycker om alla fina bilder du bjuder på trots allt. :-)

Malin

Jag hoppas att du blivit bättre nu?

Det är jobbigt med smärta och handikapp. Det har gått o rätt håll med min nacke/ackel/huvud men jag är inte bra än.

Du bjuder på underbara bilder, det känns som att det finns hopp om livet nu när sommaren stundar.

hoppas ni får till en hållbar lösning för din mamma.

Många kramar