Andra advents vecka

Måndagen som öppnade denna vecka var hård på jobbet, men vädret gjorde mej solig i sinnet!
Vi har haft flera sjuka och postmängden har varit mer än förväntad, stora brev och paket i mängder efter Black Friday...
Dessutom ökar alltid reklammängderna innan jul.
Fast vad mycket det gör att solen strålar och det är någon minusgrad, så vägbanorna var torra och fina!
Allt blir så mycket enklare, helt enkelt!
 
 
Två instagrambilder från måndagens tur till vackra Vallebygden.
Den första bilden är tagen efter ett möte med en liten lastbil, som rev upp en massa damm, längs den dammiga grusvägen.
 
 
Adventsfika är ett måste!
Vi bakade ju lussekatter första advent.
 
 
Några fler måndagsbilder på sjöar med en tunn ishinna.
Kunde inte välja ut ett par bilder, så ni får se alla jag tog!
 
 
Onsdagen var jag ledig från jobbet, men det blev en lång dag ändå.
Började dagen tidigt och var till min healer redan kl 7.30 och på vägen hem gick solen upp, så jag var tvungen att stanna och fotografera den!
Så direkt jag kommit hem, åkte vi till Mobilitetscentrum i Göteborg.
Maken skulle göra tester, som ska visa om han får tillbaka sitt körtillstånd/körkort.
De kollade koncentrationsförmågor och reaktionsförmågor i 8 olika del tester.
Så avslutades alla tester med att han fick köra en hel timme i Göteborgstrafiken med en trafiklärare!
Testerna var mycket tröttande, till och med för mej!
Och de var svåra!
Fast allt gick jättebra, han klarade dem jättebra.
Nu är det bara upp till läkarna på strokeavdelningen att bestämma sej.
 
 
Instagram bild från torsdagen, minigranar med en tunn hinna av frost/snö.
Både tisdag och torsdag var molniga dagar och råkalla.
 
 
Så avslutades veckan med en brevbärartur ut på stora Slätta'.
Solen sken vilket lättade upp mitt humör avsevärt, när allt gått emot på alla fronter annars denna dag...
Slutade fredagen med en solnedgångsbild som jag oxå lade upp på Instagram.
På kvällen kom det ett tunt täcke med snö.
Egentligen skulle jag ha gått på jobbets julfest denna fredag kväll, men det blev så stressande för mej att jag inte klarade av logistiken av tvättstuga och festande plus att veckan verkligen knäckt mej.
Så jag hoppade av festandet, vilket var sååååå skönt!
 
 
Lördagen var jag helt knockad av värk och trötthet, så det blev inte särskilt mycket gjort alls.
Bestämde helt plötsligt på förmiddagen, att jag inte hinner/orkar fixa mina egna julkort, som jag brukar.
Så jag gick istället igenom gamla foton, som jag skulle kunna tänka mej att använda som julkort.
Hittade två och gjorde iordning ett som jag sedan skickade in till en fotofirma att göra julkort till mej av!
Då blir de lite personliga trots att jag varken klipper eller klistrar...
Kollade julkalendern och en julfilm på Netflix, innan jag gick och lade mej tidigt.
Idag, den andra advent åkte jag och maken tillsammans med grannen - söta BK - till mors lägenhet och kastade bort en massa saker som inte ska hämtas av Pingstkyrkans insamling.
Då hittade jag min mormor och morfars gamla 50-tals Alfapet!
Med träbrickor!
Vilken lycka att kunna ta med det spelet hem!
Nu har vi med BK's hjälp, fått bukt med en av mina tunga kvarnstenar som oroat mej!
På onsdag, nästa vecka, kommer de från Pingstkyrkan och hämtar allt.
Städfirman har vi pratat med och de kommer så fort lägenheten är tömd.
Det enda som inte är löst här är hur vi ska kunna få iväg 6 sopsäckar med skräp, 5 kartonger med foton och ett tiotal blommor.
Vi har inte dragkrok på bilen så vi kan inte köra det till tippen och städfirman vill ha en tom lägenhet...
Sen fick inte jag byta ledig dag så jag kunde åka till mors lägenhet och släppa in packarna från Pingstkyrkan.
Där har vi fortfarande inte hittat en lösning...
Förresten, jag är lite ledsen på mej själv att jag inte orkar ha en adventskalender i år...
Har haft det varje år sedan jag började blogga!
Nu är det så att jag känner att det blir för mycket för mej, så det får bli ett år utan adventskalender...
På sista bilden ser ni förresten hur den nya bordsduken jag köpte i slutet av november ser ut!
 
3
None None

Du, allt måste inte vara som förut. Det blir jul ändå. Lussebullar gillar jag, det är en sann julsmak.
Klurigt att få ihop logistiken ibland, klokt att lyssna på kroppen. Går det inte att få städfirman till att köra till tippen? De kan ju ha en sådan tjänst att erbjuda?
//Malin B

Mirre

Vad roligt att han fick godkänt av dem att det gick bra där i alla fall, vilka framsteg han gör, kommer han bli återställd eller vet man ej så?, samt försår att det är mycket för posten nu, samt postnord är väl lite sämre eller vad man ska säga än vad själva posten var så, vet att det tar tid att få posten

Så vackra kort

Åsa

Vad kul att det gick bra för maken på testerna!
Och du gjorde helt rätt i att hoppa av festen. Man orkar inte allt.
KRAM!