Julpynt och sånt

I slutet av november så lovade jag att jag skulle visa vad jag köpt då jag var och julshoppade själv.
Börjar med att visa köket.
 
 
Nya gardiner, som jag köpte på Rusta av alla ställen!
Duken, som är avtorkningsbar, köpte jag på Åhléns och så ser ni julinstallationen på brickan i helhet.
Ger er oxå en blick ovanifrån. 
Plockade mossa från skogen och köpte "mosskuddar" från blomsteraffären.
Satte ner värmeljusen i små glasburkar som egentligen har ett glaslock, fast de plockade jag av.
Gjorde det för att inte mossan ska komma i kontakt med värmeljusen.
Kottar och lav hämtade jag från trädgården.
De andra konstgjorda kottarna, kulorna och de två små tomtarna är något jag hittat i mitt julpynt.
Antar att de kommer från adventsblomstergrupper från andra år.
Eftersom jag fyller år i december, brukar jag få blomstergrupper varje år...
 
 
Det lilla rummet som döttrarna haft som sovrum, köpte jag en ljusslinga till.
Blev så mysigt med ljuset mot tapeten, lite röd ton av ljuset.
 
 
Tre stora kulor och en tomte köpte jag på blomsteraffären.
Tanken var att kulorna skulle hänga i våra fönster i sovrummet, men jag hade redan fina kulor att hänga där, så därför fick dessa tre sällskap med tomten i den korg tiggarna gjort i våras!
 
 
Till vardagsrummet köpte jag tre sammetskuddsöverdrag på Lagerhaus.
Det blev så fint att blanda dem med de kuddöverdrag jag köpt i Stockholm i slutet av oktober (de i "päls") och förra årets julkuddar från Indiska (de med tofsar).
De röda fleecefiltarna kommer jag inte ihåg var jag hittade dem någonstans, de är gamla.
Pimpade även gungstolen i vardagsrummet med en gudomligt mjuk filt och den tredje röda sammetskudden!
 
 
Ni kommer ihåg att jag hittade en helt underbar inredningsbutik i grannstaden då jag var ute och shoppade själv?
Där köpte jag en "gren" av konstgjorda kottar och grankvistar med konstgjord snö på.
Virade upp den långa grenen på en krans av vildvin och hängde den på väggen i döttrarnas sovrum.
Så köpte jag 4 "kulor" som man kan hänga i granen, men jag valde att låta 2 av dem stå i fönstren i vardagsrummet och de andra 2 ihop med en ljusslinga med snöstjärnor över ljusen från Rusta.
 
 
Så är det bara att visa var ljusslingorna jag köpte fick för platser!
Den ena har ni redan sett, i döttrarnas sovrum.
Sen är det en i trapphuset, en mellan våra ytterdörrar och i Adas fönster.
Ni förstår varför en lite katt i keramik skulle ha en given plats och att fönstret nu är "tomt".
 
 
Hoppas att ni orkade igenom detta inlägg...!
 
5
Pernilla

Så mycket fint du gjort. Jag har än så länge inte fått fram så mycket pynt. Till helgen kanske? Händer ingenting på lördag men då ska jag ju göra typ allt. Det som hinns med, hinns med, resten få va.
/P

Agneta

Så fint du gjort det!
Döttrarnas gamla sovrum här hemma, har förvandlats till konstiga "förråd". Helt plötsligt orkar vi inte gå till det riktiga förrådet, utan ställer undan allt möjligt i flickornas gamla rum?!....måste skärpa mig och snygga till!

Åsa

Vad julmysigt!

Gillar speciellt ljusslingor, det blir så häftigt.

Marie

Oh superfint pyntat verkligen

Malin B

Å, så mycket julfint! Kul att få se allt. Ljus och blommor gillar jag skarpt.