Tulpanfrossa

 
Mor min fyllde 75 år den 3 februari och hon älskar tulpanar i olika modeller och färger.
Eftersom hon inget önskar eller tycker att hon behöver, så satsade vi på tulpaner!
Tulpanbuketten innehöll 75 st olika sorters tulpaner.
Det var dubbla, enkla, toppiga, fransiga och papegojtulpaner.
Tjejen i floristbutiken sa att hon aldrig bundit en så stor tulpanbukett förr, hennes händer räckte inte till hela buketten.
Därför delade hon den i två, men om jag varit henne hade jag delat upp den i 4, för att den skulle bli rund.
Nu blev den lite avlång...
Nåja, den blev makalöst vacker och mor stod med hoptryckta händer och ett stort O i ansiktet då jag klev in i rummet med den.
Vi hittade en emaljhink att ha buketten i och det blev så fint!
Fast hon blev glad över detta, så stannade inte vi med där.
Vi bjöd henne på en fantastisk trerätters middag på en fin (ni skulle ha sett vilka uppläggningar de hade! Makalöst vackra!) restaurang och hon fick till sin glädje dricka vin!
Som grädde på moset, så serverade en ung och snygg kille vårt bord...
Mor min älskar pojkar!
Hon var så glad när vi skjutsade hem henne och det var det viktigaste!
Så till er alla mina fina vänner här på bloggen, även ni är tillägnade denna bukett, för att ni står ut med fåtaliga inlägg och att jag är så dålig på att kommentera era bloggar!
För jag läser det ni skriver på era bloggar, men får på något märkligt sätt inte orden att skriva er.
Har tänkt att ta upp det så sakteliga, bara jag får tummen ur.
7
Malin B

Vilken underbar tulpanbukett.
Underbart när jubilaren är glad och nöjd med sitt firande.

Agneta

75 tulpaner, vilken enorm bukett! Din mor var säkerligen mer än nöjd över firandet!

Mirre

Hehe min mor älskar pojkar, så rart det låter, samt så mysig hon fick det med er, så vackra tulpaner med

Pernilla

Vad ska man säga? Wow! Dubbel wow. Ett för att buketten verkligen är oerhört vacker och nästa för att vi får vara med. Tack!
/P

Malin

Vi firade svärmor 91 år i söndags, men hon fick "bara" 30 tulpaner och semlor. Ändå hade vi kört 20 x 2 mil för att uppvakta.

Det är lite ont om tid mest jämt.

Hur går det för gubben din? Hoppas det går framåt.

Kram

Åsa

Oh, jösses! 75 OLIKA? Häftigt. Och jag förstår din mamma. Har en kille hos mig som jobbat som servitör innan. Rätt söt. Han säger att bara han blinkar lite och tittar på damerna får han extra dricks. jag tror honom. =)

Camilla

Wow, vilken bukett, det är så fint med tulpaner.

Kram!