Veckans bilder

Variationen i vardagen är nog denna veckas fras.
Dels för att jag körde olika postdistrikt i olika väderlekar beroende på om det var öster eller väster om staden.
Dels för att vissa dagar hade jag fruktansvärd värk i kroppen och supertrött, till dagar då jag var nästan värkfri och rent av pigg!
Måndagen körde jag öster om staden, ute i det vackraste distriktet vi har runt vår stad.
Det var barmark då jag började och slutade med 5 cm nysnö, som var mycket blöt.
Att köra i sån snö är som att köra i djup lera eller blankis.
De som körde väster om staden fick regn...
 
 
Tisdagen tillbringade jag som ni vet i soffan helt värkbruten.
Däremot sjönk temperaturen till under nollan och den snö som låg kvar frös till is.
Själva staden och väster om den hade inte snö, men det var lite halt här och där i alla fall.
Onsdagen körde jag ett distrikt väster om staden och det var som en annan del av landet!
 
 
Här var det barmark och höstsådden lyste grön.
En del lervägar men för det mesta relativt torra grusvägar.
Veckans fototrisstema är svartvitt och jag har gått över till att publicera bilderna på Instagram.
 
 
Torsdagen och fredagen körde jag igen på östra sidan, där det till och med kom lite mer snö på fredagen!
Vägarna var snötäckta och en del väldigt spåriga och hårdfrusna.
Andra vägar var snön uppblandad med lera, för högst upp på berget så gräver de ner optisk fiber och ofta har de grävt av vägar.
Eller så har skogsmaskinerna kört sönder småvägarna innan grävmaskinerna kommit.
På fredagen bjöd söta Cattis på mini Valentinsemlor!
Eftersom jag inte är superförtjust i semlor är dessa minisar perfekta!
Typ tre tuggor stora är de!
 
 
Idag lördag brukar Helena från Fototriss lägga ut ett nytt veckans tema, men hon är bortrest.
Därför så har jag lite extra tid att blogga och tänkte då att ni skulle få lite veckosummering, har ju tagit en del bilder denna vecka med!
Annars har jag städat toan och plockat ur diskmaskinen, när det gäller den tråkiga biten av dagen.
Den bästa delen har jag legat och kollat på tv tillsammans med maken och Ada har legat på magen min och det är så mysigt!
Ute snöade ett tag rätt rejält. 
Snö är inte Adas älsklingsväder, inte kyla eller regn heller.
Trots det kände hon sej manad att gå ut, vilket blev en hel minut ute!
Ser ni henne på sista bilden?
Det var där hon vände och gick in igen!
Nu ska jag laga mat, det ska bli något som kanske kan bli en favorit...
Blir den det kanske jag till och med lägger ut ett inlägg i Kockhörnan... Hihihi!!
 
 
 
 
 
 
 
6
Mirre

Så mycket fina bilder du visar oss och vad fina miljöer du får se då du delar ut posten. Så rart att ha missen på magen =D, och mysa med maken

Malin B

Det var minsann en omväxlande vecka!
Här kom det snö igen i går eftermiddag.
Med lite snö på marken ser man vilket djurliv det har varit på natten i trädgården.
Ada syns ju bra i snön, annars är det till att följa spåren!

Malin

6e bilden räknat från slutet gillar jag extra skarpt!
Å vad läckert att vädret skiftar så mycket på olika sidorna om stan, du får som både och!

Kram

Pernilla

Några av bilderna har halkat förbi mig på Instagram. Otroligt hur vädret kan växla.
/P

Åsa

Vilken skillnad på bilder! Ena dagen snöoväder och andra dagen vårkänslor!

Jo, du har rätt. Jag börjar komma tillbaka. Inte så fort än men ändå åt rätt håll. Och då hjälper ju kommentarer som din! <3
Och samtal med mina klienter. =)

freja, trelleborgs största blogg

vad fina bilder =)