Veckan i bilder

 
Detta  vattenfall invid en gammal kvarn finns på en av mina postturer jag har kört i veckan som gått.
Måste säja att den verkligen sammanfattar veckans väderstatus!
Den vänstra bilden är tagen i torsdags förra veckan, den i mitten i måndags och den till höger är tagen nu i torsdags.
Här följer två bilder, tagna från en annan posttur, på fredagen förra veckan, på den sista vinterdagen.
Som ni ser på himlarna så var regnet på väg.
Bilderna känner ni igen från Instagram om ni följer mej där med.
 
 
Så var jag tillbaka på turen som jag körde förbi kvarnfallet.
Det hade regnat och stormat i två dagar var vägarna ömsom snorhala eller vidrigt moddiga.
Satt på måndagen och höll ratten i ett krampaktigt greppav oro, så att knogarna vitnade.
På kvällen värkte mina armar tillsammans med ett band över skulderbladen och jag kunde inte förstå varför.
När vi satt i fikarummet på jobbet på tisdagmorgonen, så berättade alla om samma fenomen!
Det visade sej att vi alla suttit med andan i halsen i 5 timmar och med ett krampaktigt "dödmansgrepp" om ratten.
När en av dem visade hur han hållit i ratten och jag gjorde samma rörelse, så förstod jag att jag hade träningsvärk!
På tisdagen hade modden försvunnit och istället var det ömsom halt som rena gyttjan på småvägarna.
 
 
Det har varit två mycket tunga veckor på jobbet.
Massor av post och reklam nästan alla dagar, samt hopplöst väglag denna sista vecka.
Sådant sätter sej direkt på min kropp och jag får sån värk.
Värst är att min stresstålighet är i det närmaste obefintlig.
I onsdags hade jag en av mina värsta dippar hittills, då jag mitt i sorteringen av ändlösa högar av Cooputskick, helt plötsligt inte kunde läsa!
Bokstäverna hoppade omkring och hjärnan var blank.
Var tvungen att lägga undan den typen av post och ta något annat, för att fungera igen.
Riktigt läskigt!
 
 
11
Malin B

Jag tycker det är läskigt med de såphala vägarna men ÄNNU läskigare med fenomenet att inte kunna läsa.
Djupa, fina andetag. Ett i taget och så önskar jag att jag kunde hjälpa dig med reklamen!
Fina bilder!
Vilket träningspass förresten, det är skönt när man kommer på orsaken till konstigheter.

Gittan

Det låter inget vidare när det är sånt väglag. omväxlande kan man säga om det här också, konstigt väder. Ha en skön kväll. Kram.

Malin B

Tyvärr och nej är svaret på din fråga hos mig. Trots att jag slår dövörat till är jag långsint som en gammal... Gammal VAD? En Malin kanske! ;)
Men jag är medveten om det och jobbar på det...

Pernilla

Det där med att hjärnan slår av, är ett väldigt starkt tecken på att den fått för mycket. Akta dej! Utbrändheten kan vara farligt nära. Men hur ska man göra för inte bränna ut sig när allt är som det är?
Hoppas för din skull att vintern håller sig borta nu och att våren kan få komma tidigt.
Sköt om dej!
/P

Åsa

Vägarna var riktigt hemska ett tag. Förstår att det är jobbigt för dig som ligger så mycket på vägarna. Och små sådana också...

Men du, det där att du inte kunde läsa låter verkligen inget vidare. Hoppas att du får det lugnare framöver!!!!

Agneta

Du är otroligt duktig på att komponera vackra bilder!!
Hoppas du tar det lugnt, lyssna på kroppen! Det räcker med sjukdom i er familj nu. Ta väl hand om dig! <3

Camilla

Var rädd om dig, låter obehagligt att inte kunna se ordentligt så hoppas att det lugnar ner sig på jobbet, med både med post, reklam och framförallt väglaget för det låter inget vidare att köra i det.
Jättehäftigt hur du visar det omväxlande vädret med de tre första bilderna. Även resten av bilderna är jättefina.

Kram!

Hanna Karlsson

Härliga bilder från veckan som gått.

Malin

Otäckt när det blir så där halt. Var rädd om dig!

Bilden på hästarna är så fin och även den strax under.

Kram

Maria at inredningsvis

Härliga hästar :) hoppas du haft en bra helg trots allt snöblasket.

Idag har jag Alla hjärtans tips på bloggen!

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

MATILDA

Åh superfina bilder!