Mitt 9-års jubileum har passerat!

 
 
 
Här hade jag gått omkring och trott att jag skrev mitt första blogginlägg 28 juni 2007.
Fast jag gjorde den debuten tre dagar tidigare...
Nästa år är det 10-års jubileum!
Hjälp, vad tiden går!
Mitt första inlägg var ett typiskt "Twitterinlägg", kort och koncist..
Ända fram till dagen efter mitt ett års jubileum, så var det sällan jag hade bilder i inläggen och bilderna var små, men klickbara.
De första bildsviter i ett inlägg kom alltså 29 juni 2008.
Bilderna var 520 pixlar breda och den bredden höll jag ända fram till  24 oktober 2011, då jag fick den bredd på bilderna jag har idag.
Har länge funderat på att bredda bilderna ännu mer, kanske blir det verklighet lagom till 10 års jubileet??!
2009 var vi på auktion och inlägget var helt utan bilder, något som var ganska typiskt för mej då.
Midsommarafton 2010 (den 20 juni) firade vi hemma, vilket var ovanligt på den tiden.
Nästa inlägg var dagen efter mitt treårs jubileum, den 26 juni, var vi och badade.
Så lyckades jag pricka in min 4 års dag!
Med bilderna som jag har i detta inlägg skrev jag detta.
2012 fick jag en Photoshop receptbok i present av min dotter.
I en av de sista inläggen i juni provade jag ett av de roligaste recepten, att göra miniatyrvärldar!
Att redigera bilder i Photoshop har jag sett min älsta dotter göra i alla år jag haft blogg.
Det var för mej en okänd värld, men väldigt lockande.
Vet att detta med att redigera bilder har en förmåga att reta upp folk.
Så jag säjer vad jag anser, det är precis som när du tillverkar möbler.
Du kan välja att bara göra en stol i trä, eller att faktiskt fortsätta proceduren och ge den en ytfinish som lite lack eller målarfärg för att förhöja intrycket.
Det är redigering, att ge en ytfinish.
Eller att använda smink ibland, för att ge en känsla av fest.
Oj, jag brinner verkligen för detta och vill tvätta bort "fulhets stämpeln" av att redigera bilder.
Vid jubileumet den 25 juni 2013, så gjorde jag inget inlägg, men väl den 26e.
Att göra flädersaft när det regnar.
Året efter den 26 juni 2014, gjorde jag ett jordgubbsplockar inlägg.
Nu börjar ni förstå varför jag gör nedslag i historien, för jag har utvecklat en form av stil...
När jag skriver inlägg är det i "princip" varje dag, men detta är sista året det händer.
2015 skriver jag det sista inlägget till midsommar den 20 juni och det första i juli är den 6e.
2015 är också året då mitt liv stoppade.
Först var det glädje med studentfirande för att sluta med makens stroke.
Där slutade jag skriva och om jag verkligen ansträngde mej, så blev det såååå sällan.
Mer eller mindre, jag är fortfarande där och vet inte alls hur jag ska ta mej härifrån till ett liv som liknar mitt och makens innan den 8 augusti 2015.
 
 
 
8
Marie

Oj du har också bloggat länge, jag började 2009 på förra bloggen,

Samt förstår att det är svårare för dig att skriva nu, svårare att koncentrera sig på det och hitta motivation, men samtidigt tycker jag bloggandet är en avkoppling, då jag hade min djupaste ångest mådde jag bra av att skriva av mig och få pepp av er =D

kramar

Agneta

Var tvungen att kolla hur länge jag har bloggat och jag skrev mitt första inlägg 15 augusti 2006!
Det betyder att jag har mitt 10-års jubileum i år! :)
Bloggandet har gått upp och ner och ändrats på lite olika sätt, precis som för dig.
När stora saker händer i livet, så syns det ofta i bloggen.

Marie

Det går bra faktiskt, skrev om det häromdagen om du vill läsa, tack för du frågar och omtanken, kramar

http://nouw.com/sweetwords/category/-lev-sundare

Åsa

Hahaha! 26 juni 2007 gjorde jag mitt första på den här bloggen. Hade en reseblogg innan som bara belyste en månad i Florida vintern 06-07.

Vad nära varandra vi var!

Malin

Ja men då firar jag också 9 år i höst, men fira o fira vet jag inte, finns latare bloggare? :D

Blir lite full i skratt när du skriver att du knappt hade några bilder i inläggn fr början. Det är ju alla fantastiska bilder som man förknippar din blogg med.

Sen blir man ledsen när man tänker på tvärstoppet.

Kram

Pernilla

Jag var också tvungen att kolla när jag började. pernillaochpuma.blogg.se startades 2007! Wow, en evighet ju.

Att hitta tillbaka är inte alltid lösningen. Ibland måste man hitta den nya formen i stället. Vårt liv har ju också förändrats mycket men inte på samma sett som ditt. Vi har nog hittat en form men jag vet ännu i te om det är den rätta formen. Att hitta tillbaka är uteslutet. Det går inte. Det finns liksom inte. Men vi ska nog hitta en bra form som vi trivs med. Vi försöker i alla fall.
Kram!
/P

S

Kram på dej! ❤️
Och att redigera sina bilder har man gjort i alla tider. Förut gjordes det i ett mörkrum, nu görs det på datorn. Inget konstigare än så egentligen. Vi har bara fler möjligheter än någonsin. What's not to love liksom!? 😊

Malin B

Vilken skatt din blogg är, som en minnesbok av ditt liv.
Livet ändras hela tiden men om det inte sker så dramatiska saker så tänker vi inte så mycket på det.
Som en karta, när man kommer till uppförsbacken, snåriga och besvärliga stigar och vandringen tar så mycket kraft. Sedan vips hittar man en lite mera upptrampad väg och det känns lättare att traska på. Ibland märker man att man fått bättre kondition tack vare allt kämpande och då går det lite, lite bättre tack vare det.