Tacos för enhänta

Maken älskar tacos, men det är en rätt som faktiskt är svåräten då man bara har en hand.
Så därför har jag hittat ett sätt att fixa fram tacos som är lättätet med just en hand.
 
 
Numera köper jag alltid minibåtar av mjukt tortilla bröd.
I botten lägger jag finhackad tomat, lök och paprika, sen tacosås och stekt kryddad köttfärs.
Allt toppas med riven tacos ost.
Så in i ugnen tills att osten just fått färg.
Ruccola sallad är vår salladsfavorit, så den strör vi över de "båtar" orkar äta.
Bjöd in vännen Cattis på denna variant och hon sa att den smakade helt annorlunda än vanlig tacos, då alla smaker framträder då de blir varma.
Det blir mycket gott!
Prova, vettja!
3
Agneta

Vilket bra tips! Det måste testas!

Mirre Sweetwords

Oh så gott

Åsa

Jag älskar också taco. Mest för att man kan variera. Idag senast när jag var lite lat (som vanligt) tog jag kycklingspett och sallad, salsa osv och rullade ihop i ett tortillabröd.