Vecka 32

Min andra semestervecka.
Förutom att städa det minsta sovrummet, så hade jag en tanke om att åka ut till stugan och slå gräset.
Så vi kan åka ut och försöka vara i stugan några dagar.
Kollade då vad jag skrivit upp på listan över saker jag behövde ta med och där stod det häftpistol.
Myggnätsdörren till verandan hade släppt och häftpistolen är det lättast att laga med.
Det var det som gjorde att jag inte kom iväg till stugan, för jag var nästan tvungen att riva ut halva garderoben för att hitta den.
Det gjorde att jag städade ur två garderober istället!
Himmel och pannkaka vad mycket skräp vi har i våra garderober!
På måndagen hade vi varit till soptippen med ett lass och nu rensade jag ut lika mycket till!
Mest kläder i fel storlek, ungdomskläder i storlek 150 till 164.... ops!
Onsdag vid lunch åkte vi till staden vid Vänern och beställde vår nya bil - en Kia Venga automat!
Vi kan få den om ca 3 veckor!
Men det lär nog dröja lite till innan maken kan köra den, för först ska hans hjälpmedel installeras.
Efter det överraskade maken mej helt, han ville vi besökte Husvagns-Svensson, där han köpte en pottaporti!
Varför överraskade det mej?
Jo, han har med denna handling kommit ett steg närmare stugvistelse!
Problemet med att stugan har ett utedass, som han har svårt att ta sej till, är löst.
På samma ställe hittade jag snygga plastlådor med lock till ett bra pris, så jag köpte 8 stycken.
I dem ska jag förvara våra kraftigt nedbantade saker snyggt!
 
 
Gick ut i regnet med den stora kameran i en plastpåse  på torsdagens förmiddag.
Så här får ni en tur i trädgården under regnet.
 
 
En grönsakspytt med champignoner var min middag på torsdagen, då solen var tillbaka.
 
 
En nyhet i rabatten, vet inte vad den heter.
 
 
Regnet lockade fram denna lilla snäcka.
 
 
Nu undrar ni nog vad de svarta remsorna är.
Jo, jag hittade en fin märkestäckkappa storlek 164 vid utrensningen och tänkte jag skulle sälja den till en "nyttochbytt" butik i staden.
För att den kanske skulle kunna ge oss några hundralappar.
Butiken vill naturligtvis ha in tvättade kläder, så jag tvättade den i 30° och när jag öppnar tvättmaskinen ser jag dessa svarta remsor.
Tar ut täckkappan och upptäcker att hela det regnavvisande ytskiktet har släppt!
Har tvättat denna kappa en massa gånger förr och inte något har hänt, men nu när jag tänkte sälja kappan...
Så j..a typiskt alltså!
Satte mej ner och plockade bort hela ytskiktet, bara för att någon ens vill använda kappan, som jag nu kommer att skänka bort istället.
 
 
På fredagen åkte vi tillbaka till Husvagns-Svensson, för att jag varit så knäpp att jag köpte 40 liters lådor och 55 liters lock.
När jag kommer till affären, så är locken till mina lådor slut!
Frågar när de får in fler, inte i år, blir svaret.
När jag i ren frustration svär högt, kommer den som sålde locken och lådorna till mej.
Hon sa att hon skulle leta ute på lagret och jag funderar på ifall jag skulle byta lådorna istället, men skrotar idéen.
För jag hade bara tagit med mej locken, lådorna tog jag ju inte med mej...
Det fanns inga lock på lagret, men nu skulle de köpa in 8 st till mej separat!
Ni förstår hur tacksam jag blev för deras hjälpsamhet!
Resten av fredagen spenderade jag i trädgården, i skuggan, för det var veckans varmaste dag.
Fredags kvällen avslutades med utomhusbio, som visade filmen Pan.
 
 
Sista bilden är på bilen där projektorn var installerad.
Lördagens kalla och småregniga dag använde till att plocka ihop tvätten som invaderat Mellanrummet (gästrummet mellan köket och vårt sovrum).
Hade flera planer på vad jag skulle använda dagen till, som att åka till stugan men orkade inte köra dit.
Tänkte att jag skulle leta rätt på konsollerna till bokhyllan i Mellanrummet, men hittade inte dom.
Hittade däremot symaskinsolja och oljade upp ett lås och gnisslande gångjärn.
Det slutade med att jag kollade på film istället för att göra något ordentligt...
Nåja, jag har ju semester!
 
 
 
5
Malin B

Vad glad jag blir över hjälpsamheten i affären. Sådant bemötande är toppen.
Kul med bilen och steget närmare stugan!

Agneta

Kan det vara Astilbe i din rabatt?
Ditt städande var liknande mitt idag, jag skulle leta en liten pensel och gick till pysselskåpet. Där fanns det torkad gammal lera, glitterlim, trasiga vattenfärger, halvmålade gipsfigurer, pysselset för barn i åldern 1+ som inte ens var kompletta, pussel med saknade bitar, klibbiga piprensare, klistermärken utan klister... ja all möjlig skit! Nu gjorde jag inte som du och rensade ut - utan jag stängde bara skåpen med en suck....:D
Inte hittade jag nån pensel heller! :(

Pernilla

Haha, härligt att läsa, "det är ju trots allt semester". Jag har inte ens städat en bråkdel av det jag tänkt. Gardiner har inte blivit bytta och ändå mår vi ganska bra. Jag har ändå en vecka kvar att vara ledig på....nästan. Måste kontorsjobb på onsdag. Passar på när vi lånat ut lilla H. Hon ska få en bonusadag med sin mamma.
/P

Mirre

Ohh häftigt det lät med utomhusbio, samt så fint med närbilder

Åsa

Ja! Flera såna människor behövs Som försöker lösa andras problem.