Lucka 12

 
Årets julkortsfrimärken ser ut så här.
Ett spartips till er som använder frimärken och skickar snigelpost.
Första januari höjs portot från 7 kr till 9 kr.
Så om ni köper flera ark frimärken nu så tjänar ni 20 kr arket vid årsskiftet!
Ni kan även köpa fler julfrimärken än ni gör av med i år, för de kan användas nästa år med och ni tjänar oxå 20 kr arket där!
Ni får även se hur några av mina julkort ser ut i år, nu är det väldigt få som ska få dessa kort.
Endast några utvalda, som jag tror skulle uppskatta dem och förstå arbetet bakom. 
3
Pernilla

Vi skickar ju en och annan faktura och använder ännu frimärken till de som inte vill ha mail. Jag blev jättesur för några dagar sen då jag fick höstiga-frimärken. Jag vill ha de årstidsbestämda. Inte affärens överblivna.
/P

Ditte

Grattis i efterskott! Hm...men om man köper 7-kronors frimärken nu, måste man inte då ändå sätta på två kronor till nästa år? Vi skickar ju jäääättemånga brev på jobbet med frimärken... Hoppas du hjälper mig att reda ut detta, isf kan jag köpa en del innan årsskiftet :)

Svar: Nej, det behövs inte tillsättas 2 kr nästa år, för de har ingen valör på. Det är därför som det är så finurligt att köpa dem nu!
mammakero

Malin B

Du är mitt Postproffs! :)
Måste fråga en lantbrevbärarsak, om det nu är likvärdigt över hela landet?
Stannar postbilen om jag lagt ut ett brev som jag vill skicka i väg (och hängt ut ”plaststickan”) även om jag inte FÅR någon post denna dag?
Att det skulle vara så har jag inte förstått, det måste ha slumpat sig så att vi fått post varje gång förut när jag velat skicka iväg egna försändelser...

Svar: När vi postisar kör så tar vi alltid upp det som ligger i lådor/plastpåsar. Det även om ingen post finns att lägga i lådan. Vi finns alltid varje vardag vid er låda (om nu inte det är så att vi inte kan dela posten på det distriktet för vi inte har kompetens nog). Ibland är vi inte mer än människor och missar att brickan/plastpåsen hänger i lådan. Det är sällan och vi skäms då det händer. Det är en miss från vår sida om detta händer.Så god jul! Hade jag varit din postis, så hade jag svarat bättre...
Kram!
mammakero