Vecka 49

Min första ensamma vecka.
Som jag redan skrivit, så har det varit mycket bättre än jag kunde tro.
Eftersom maken och jag pratar via Facetime varje kväll, så känns det inte som han försvunnit från jordens yta.
Det är underbart att känna mej glad och att jag faktiskt har det så julmysigt jag kan i alla fall.
Nu är det som om tiden inte räcker till, för jag vill göra julkort och behöver städa ordentligt.
De ljusa timmarna på dygnet räcker inte långt.
 
 
Måndagen var en dag med frost och en fantastisk solnedgång, som var det trevliga.
Annars stod den för en hel hög med reklam och lika mycket varubrev och stora brev.
Och då har jag inte ens pratat om antalet paket!
Det blev 45 min övertid, då det var flera sjuka oxå...
 
 
Mitt lass av bara reklamen, i bakgrunden skymtar en del paket, varubrev och stora brev fyllde upp resten av lådvagnen.
 
 
Här har de varit kreativa med märkningen av lådan!
 
 
Solen gick ner på slutet av min posttur, det gäller att ha tur att hinna in på kontoret innan mörkret kommer.
Det är så svårt att läsa på brev och på lådorna i mörker.
 
 
 
Tisdag morgon var ruggigt kall och dimmig.
 
 
På fredagen blåste storm!
Här gällde det att hålla i posten och inte släppa taget om den innan allt var på plats i lådan.
Det är oxå väldigt trixigt att tömma brevlådor när det blåser, det kan räcka med ett stort brev som stoppar upp.
När det händer måste man släppa säcken med ena handen och rota runt vilket är ett kritiskt läge, då säcken gärna släpper taget om lådan då.
 
 
Åkte för att finna papper och annat som kunde dels inspirera till julkort, som att faktiskt utgöra själva julkortet.
 
 
Kollade Pinterest innan jag åkte ut och kollade utbudet i stan, här har ni fyra kul idéer.
 
 
 
Slog in två paket på lördagen och så började jag på söndagen att utforma julkort.
Tillverkade små stjärnor av grenar och målade lite vitt på innan jag glittersprayade stjärnan.
 
 
På söndag förmiddag så kom en liten snö skur, samtidigt som solen sken.
 
 
Här syns solljuset till vänster och månen till höger... 
Det var min första ensamma vecka och jag har klämt en massa julfilmer oxå, däremot har jag inte Instagrammat en enda gång.
Nästa vecka blir en kort och intensiv vecka, då jag är ledig torsdag och fredag.
 
3
Pernilla

Jag blir så glad av att läsa ditt inlägg. Du är glad och snart har dina sista ensamma dagar försvunnit och allt är över. Världen är väldigt liten nu, i vår teknologin-tid.
/P

Peter V

Jösses, vad du är kreativ.
Bra att du trivs fast din man är borta :-)

Åsa

Förr gjorde jag massa julgrejer. Nu gör jag nästan ingenting
Dina fina julkort kommer jag ihåg att du visat. Mysigt!