Svalnäs

Lördagen visade sej bli en underbar sommardag där jag fick göra det jag längtat efter så mycket.
Döttrarna och jag åkte ut till favoritstranden Svalnäs och spenderade timmar med att sola och bada.
Förutom att bada för första gången i år, så åt jag även min första glasstrut i år!
Sommarkänslorna är på topp!
Formulerade mina känslor med orden:
"Älskar att vara här där jag känner vinden smeka min hud, där jag hör vågorna skvalpar mot strandkanten, där jag begraver fötterna under varm sand, där jag hör människor sorla i fjärran och vindsuset i tallarna. Där solen kysser min hud tills den rodnar. Det är själva essensen av sommar för mej."
Det blåste rätt rejält, så vi trodde nog att vattnet skulle vara kallare än det var.
Ett kvitto på att så inte var fallet, var att yngsta dottern faktiskt badade, inte bara doppade sej, som den badkruka hon är!
Den sista gången jag och älsta dottern badade, så lekte vi med vågorna på grunt vatten och försökte ta just den perfekta badbilden!
Många bilder senare, har jag bantat ner bilderna till några stycken.
 
 
Flygplansmodellen
 
 
Änglavingar av vattendroppar.
 
 
Och här har ni mej med!
 
 
Här har ni yngsta dottern.
Några tankar som blev formulerade till ord av yngsta dottern då hon stod med vatten upp till nästan magen, var:
"Det där med vatten är konstigt.. En materia i flytande form som täcker en stor del av jordens yta. Tar du en näve av det, rinner det mellan dina fingrar och återgår till var du tog näven ifrån".
 
5
MARIE-LOUISE

Åh vad roligt att hitta tillbaka till din blogg :)

MARIE-LOUISE

Nu har jag läst ikapp - har hänt mycket hos er sedan sist jag var in. Kram <3

Pernilla

Så mysigt! Jag har i te varit på stranden ännu i år. Saknar det inte heller. Jag är också en badkruka.
Nu åker vi tydligen ifrån sommaren. Kör norrut och det blir kallare och kallare. Brrr!
/P

Malin B

Du får ihop både bilder och orden så bra! :)
När man är med dem man vill där man vill då mår man som en prinsessa. Allt blir som balsam för själen.

Åsa

Jag har badat alldeles för lite denna sommar.
Härliga ord om stranden!