Vecka 24

Veckan då sommaren kom!
Inte bara med sol och värme, utan även med åskregn och stilla sommarregn.
Lupinerna trängs med hundkex och smörblommor vid vägarna och jag har plockat de första smultronen!
Pionerna har börjat slå ut och jag har suttit i skuggan då det varit som varmast.
Det doftar fantastiskt i trädgården av cherasminbuskarnas blommor.
Vi har ätit måltiderna utomhus och nu har vår rosévin säsong startat.
Har även fixat till mina fötter så jag har sommarfötter nu, vilket betyder att de blivit omskötta och naglarna blivit lackade.
Här ska jag inte behöva skämmas över lite bortglömda fötter...
 
 
Två rullar med klisteretiketter som hänger på baksidan av ett sorteringsfack, det ser nästan ut som siffran 99 eller som ögon med ögonbryn...!
Måndagen rivstartades med en fruktansvärd stress och massor av frustration.
En kväll jag hoppas slippa vara med om igen.
 
 
De två följande dagarna denna vecka körde jag den vackra turen som går mellan den stora fågelsjön och det stora berget.
 
 
Vid en brevlådesamling står ett stort gullregnsträd, med alla hängena svävande över biltaket.
 
 
På torsdagen var jag ledig och då hade jag tid hos min healer, den sista innan hon har semester.
I en dikeskant hittade jag ett lupinhav, så på vägen hem stannade jag och plockade ett fång för att ha en bukett till den student vi firade på lördagen.
 
 
En Instagrambild från fredagen, en av alla de bilder jag tog den dagen.
De andra är i det förra inlägget, som ni kan se här.
Fredagskvällen satt vi länge ute, långt efter det vi ätit vår fredagspizza.
 
 
På lördagen så bar det iväg till till en fin student, som jag känt allt sedan han fötts.
Presenten var tråkigt nog pengar, men de var mycket uppskattade av honom, så jag lade lite extra krut på att piffa till "vasen" - vilken var en vanlig gurkburk.
Av locket till burken gjorde jag en studentmössa!
 
 
Mina sommarfötter med nagellack som matchade den nya sommarklänningen!
Min outfit för studentfesten.
 
 
Maken pyntade sin permobil, så folk log stort när vi passerade dem.
 
 
På kvällen efter vi tittat på stadens studenter som tågade genom staden på väg till det stora hotellet där balen gick av stapeln, så öppnade vi säsongens första väl kylda rosévin.
 
 
Vyn från stolen där jag satt i skuggan och sippade vinet.
Molnet till höger i bild ser lite ut som en elefant tycker jag!
 
 
Två Instagrambilder från idag, söndag.
En Mojito i skuggan efter att jag tänt grillen och de första smultronen från trädgården i handen.
 
 
En himmelsbild från trädgården i dag, som inte kom med i trissen.
För denna vecka var jag med, temat var himmel.
Här är de bilder som jag hade med i trissen.
 
 
Ibland faller det sej så att, någon bild jag lagt ut på Instagram utanför trissen, skulle platsa i trissen!
Det händer rätt ofta faktiskt...
Se denna bild som jag lade ut på onsdagen, till exempel.
 
 
Visst skulle den platsat i himmelstrissen?!
Kan berätta vad jag lyckades med den onsdagen, inte långt efter jag tagit denna bild.
Åkte fram med ett paket till en kund.
Körde en VW Caddie, som har den lilla egenheten att man måste stänga av motorn och ta ut nyckeln för att kunna öppna sidodörrarna och bakdörrarna till skåpet.
Det är konstruerat så att då man stänger dörrarna så går låset på automatiskt, även om bilnycklarna ligger i skåpet då man drar igen dörrarna.
Nu hade jag en kund som fått ett stort och mycket tillknycklat och trasigt paket, min koncentration var utanför bilen och jag behövde båda händerna att lyfta ut paketet.
Så det var precis vad jag gjorde, jag låste in bilnycklarna i skåpet!
Precis när jag hörde bakdörrarnas lås klicka kom jag på var nycklarna var.
Lösningen på mitt dilemma var att ringa in till kontoret och vänta 20 minuter på att någon skulle komma med extranyckeln att öppna skåpet med...
Suck, har man inte tillräckligt att göra, så skaffar man sej det någon annanstans.
 
4
Malin B

Attans med nycklarna!!! Men nu lär du tänka på detta fenomen ett bra tag framöver.
Fint fixat till studenten!!!

Agneta

Jag är helt nojig över tanken på att låsa in bilnycklarna! (Fast det ska inte ens vara möjligt i min bil) Jag vågar inte ens tanka bilen utan att ta ut nyckeln.
Mojito är gott, nu har jag äntligen skaffat mig en myntha-planta! :D

Mirre Sweetwords

Trevlig midsommar till er

Pernilla

Så härliga bilder, som alltid! Här ligger vi lite efter. Cherasmin blommar snart, Lupinerna är inte riktigt utslagna men jag har också lackat tånaglarna och behöver dessutom göra det igen.
Kram, kram, kram
/P