Vecka 25

 
 
Midsommarveckan är en av årets jobbigaste veckor för oss brevbärare.
Det är alltid en massa reklam och volymerna på posten sticker upp i höjden.
Inget undantag för denna vecka heller.
Som grädde på moset, så hade vi först 2 sjuka halva veckan och 3 sjuka i slutet av veckan.
Kan bara säja att det blev lite kaos och långa dagar.
Tisdagen hade jag fridag och hade sedan veckor tillbaka bestämt att åka till min mor.
Hon hade en hög med gamla hundralappar, som jag var tvungen att växla in medan de hade sitt värde.
Dessutom behövde hon nya skor, då hon hade ett stort hål genom sulan.
Sagt och gjort, nya pengar och 2 par nya skor senare, så ville jag att hon skulle få en vacker midsommarbukett att njuta av.
 
 
Det var enkelt att få en vacker bukett för de hade mycket vackert i den floristbutiken!
 
 
Midsommar firade jag och maken själva, men på eftermiddagen så hade vi midsommarfika med Birgitta i trädgården.
 
 
Så har jag sommarpyntat äppelträdet med vimplarna jag sydde till yngsta dotterns studentfest.
Nästa sak jag skulle vilja pynta trädet med är en solcellsdriven ljuskedja med lampor som ser ut som glödlampor.
Undrar bara om husägarna får spunk på mej då...?
Måste tala om att de inte är överlyckliga över vimplarna heller.
Fattar inte vad som är problemet egentligen med dekoration i trädgården, allt är ju för att framhäva vilken fantastisk trädgård vi har!
Till och med bocken i trädgården hade fått en midsommarkrans!
Det doftar så underbart gott i vår trädgård nu.
Pioner, Cherasminer och Fläder sprider den ljuvligaste parfym man kan tänka sej!
 
 
Veckans enda Instagrambild.
 
Har legat väldigt lågt på alla fronter hela midsommaren.
Under veckan efter jobbet var alla krafter som dränerade, så jag till och med somnade i soffan framför TVn!
Det brukar jag inte göra...
Har en veckas semester som börjar nu i morgon, men det dröjer till augusti innan min egentliga semester börjar.
Nu ska jag sätta igång att packa och göra iordning bilen för morgondagens resa.
Maken och jag åker till Stockholm för att umgås med yngsta dottern.
Älsta dottern har åkt till Island för en 10 dagars fotoresa, så när vi får träffa henne vet jag inte.
Vi ser detta som vår semester i år.
 
1
Malin B

Härliga trädgårdsdofter som jag gillar!
Ha en mysig semestervecka.