Vecka 12

Vilken "konstig" vecka det har varit!
Eller konstig och konstig...
Bland annat har jag haft en "varannandagsvecka" -  jobbat måndag, ledig tisdag, jobbat onsdag, ledig torsdag och jobbat fredag.
Vilket var den perfekta veckan för det, eftersom det har varit som vi kallar det högtrafikvecka, med en massa tungt jobb och långa dagar.
 
 
Här körde jag både onsdag och fredag.
Älskar detta ställe, fast jag har sett så mycket finare hus, så älskar jag känslan att vara här bland dessa gamla hus.
 
 
Svansjön?
Denna damm var ett kärr förr, innan markägaren bestämde att gräva ur kärret.
Inte långt alls, kanske 500m söderöver, ligger den stora fågelsjön.
Enligt Trandansens hemsida, fanns det i fredags 16 600 tranor och igår 14 200 tranor.
Vi har inte varit där i år, kanske åker jag dit tillsammans med maken i veckan.
 
 
När jag skulle ta lunch i onsdags såg jag denna fina regnbåge, just innan jag var framme.
På något underligt sätt kändes den närmare mej än andra regnbågar...
Alla regnbågar gör mej hur som helst barnsligt lycklig!
 
Någon annan ovanlighet från denna vecka är att jag shoppat 2 ggr!
Hahaha!
Först åkte jag själv till grannstaden flera timmar innan jag skulle hämta yngsta dottern på stationen.
Det var heminredning som stod längst upp på min önskelista.
Och allra högst upp stod underlakan, örngott och påslakan i de lakan som var tätast vävda.
Inne på Hemtex hittade jag dessa lakan, blev medlem och fick 600kr i rabatt!
Inte alls dåligt, eller hur!
 
 
Därefter kuddöverdrag till soffans kuddar, hade fortfarande "julkuddarna" framme.
 
 
Kuddöverdragen och doftljuset hittade jag på Lagerhaus.
Tulpaner, blåbärsris och vas hittade jag på Blomsterlandet.
Var inne på alla de inredningsbutiker som finns i staden och hittade en massa fint.
 
 
På bilden över här,  har jag tagit på en gratistidning jag fick då jag besökte Blomsterlandet.
På ett ställe som heter Edvins corner och de hade en förpackning av Nejlikor i denna orangea/aprikosa färg, som texten på tidningen har.
Det är något med den aprikos/ljusorangea färgen.
Efter att ha varit där och sett de Nejlikorna, så satt färgen och blommorna inristade i hjärnan på mej.
Åkte senare till Mio möbelhus och där hittade jag just den färgen på flera kuddar.
Synd nog var jag tvungen att köpa själva kudden och inte bara överdraget.
Onödigt då jag har många kuddar hemma.
 
 
På lördagen följde jag yngsta dottern till grannstaden och shopping nummer 2!
Denna gång kom jag hem med tre olika BHar.
Behållningen var när vi var inne på TeleNor affären för att lösa ut yngsta dotterns kraschade mobil.
Killen som stod i affären var den trevligaste och härligaste människa jag träffat där förr!
Det kändes som vi känt varandra sedan tidigare.
Att säja att vi klickade alla tre, är en underdrift!
 
 
Även denna vecka hade jag bara använt Instagram en gång med denna bild.
Behållningen av denna vecka har varit vädret, att yngsta dottern kom hem (tre månader sedan sist), läsa en massa bra böcker och att känna lusten av att fixa hemma.
Hittade en klänning som jag så gärna ville köpa att ha på festligheter i sommar, men upptäckte till min fasa och genans att jag gått upp så mycket i vikt och omfång, att det fanns inga storlekar som passade mej...
Tröstlös kände jag mej då...
 
 
 
5
Malin B

Kul med shopping men attans att de gör så små storlekar nu för tiden!
Gamla fina hus gillar jag också.

Agneta

Haha! Måste få skratta lite! Jag klagade för chefen att jag inte hade några arbetskläder, endast ett ombyte räcker inte när vi måste byta varje arbetspass. Hon frågade då vart alla mina arbetskläder tagit vägen eftersom vi brukar få ut 2-3 ombyten/år.........Då var jag tvungen att erkänna att jag inte fick på mig dem längre. Viktuppgång och större omfång även här om det kan vara någon tröst för dig....:-)
Jag såg ett par svanar igår, men tranorna får vi nog vänta på. Men visst är våren här!!

Mirre - Sweetwords

Härligt med varannandag ledig allt och nu när det börjar bli finare väder är man ju gärna det. Kul att ha shoppat 2 omgångar med

Ja men absolut klart jag ville nämna din blogg =D
kramar

Pernilla

Härlig med inrednings-shopping. Vi/maken har renoverat vårt uterum och nu vill jag lägga lite pengar på nytt där. Men jag blir lite villrådig och snål.
/P

Åsa

Tänk vad jag gillar dina vårbilder bättre än vinterbilder. ;)

Härligt att fått gjort så mycket roliga grejer. Inte bara massa jobb.