Kristi Himmelsfärd

Först en tillbakablick och ett roligt inlägg (tycker jag själv):VIll ni ha större bilder, kolla där de är klickbara.
 
 
Här ligger Ada och vilar på stenen, längst ner i den lugnaste delen av trädgården. Så kommer två flickor med de blixtrande lådorna framför ansiktena och hälsar på. Den mindre av flickorna börjar peta på Ada med ett grässtrå, som garanterar att det händer något. Kolla cirkuskatten!!Nä, säjer Ada, nu går jag....
 
Hämtat från den 13 maj 2008
 
Idag är det Kristi Himmelsfärd och jag har för första gången sedan i julas, hämtat hem min mor.
Vaknade med huvudvärk från helvetet och axlar som tävlade med huvudet i vem som kunde värka mest.
Förstår ni då hur starkt min panikångest påverkar mej?
För jag har utvecklat en sådan då det gäller att umgås med min mor.
Visst är det sorgligt.
Nu åkte vi iväg och hämtade upp henne på eftermiddagen, efter att tvätten var avklarad och upphängd och huvudvärken stillats.
Körde runt henne på små vägar där vi ofta åkt tillsammans förr.
Så handlade vi mat, lagade mat och åt mat innan det var dax att köra hem henne.
Hon var lika trött som jag var och jag lovar att hon kommer att somna ovaggad...
Det bästa med att se henne nu, är att hon gått upp 20 kg och ser för första gången på massor av år, sund ut!
Hon tömmer mej fortfarande på energi, så jag var lycklig över att maken följde med, hon är överförtjust i honom!
VIlket gör att hon fokuserar mer på honom än mej.
Fast jag får fortfarande vara mamma till henne och påminna henne om att stänga dörrar, gå på toaletten och spänna fast sej i bilen.
Hoppas så att min syster tar sej tid att besöka mor på söndag, då skulle allt bli fantastiskt bra!
 
2
Mirre

Så mysigt ändå då att hon kom hem till er, samt att ni åkte runt lite och titta där ni varit förr, samt härligt att hon lagt sig 20kg då så hon såg sundare ut

Agneta

Så mysigt att du och mor får tid tillsammans. Men du ska veta att jag i mitt yrke möter den där ångesten ofta när jag träffar närstående - du är inte ensam!
Ett litet tips som alternativ till att hämta hem henne, kan vara att umgås med henne på boendet. Bjud avdelningen på fika och sitt med. Låt personalen stötta din mor och du får vara dotter.
Att umgås med din mor i grupp med andra under trevliga former kanske dränerar dig mindre. Känn inga krav på långa besök, en bra timme är mycket bättre än 7 halvdana (och då menar jag att det ska vara bra för er båda)
Hitta någon personal du känner förtroende för och ta upp dina känslor med den personalen.