Vecka 46

Måndagen startade med tjockt frostlager och ishala grusvägar och söndagen avslutade veckan med snöfall.
Nu är vintern här.
Det är med blandade känslor, för trots att jag faktiskt gillar att ha ett tunt lager vitt ute så världen blir ljusare, så har det lagret med vitt en tendens att bli is här.
Det finns nog inte något jag tycker värre om än halka.
 
 
Det skymtar en svag regnbåge mitt i bilden.
 
 
De små grusvägarna var isiga.
 
 
De stora vägarna var bara våta av både salt och sol.
 
 
Nypon i motljus.
 
 
Den stora blomsterhandeln i staden hade tjejkväll med temat julpynt samt mingel och rabatter.
Gick dit och hittade en del inspiration, konstigt var att det var betydligt mindre av inspirationen än vanligt.
 
 
Hittade lite små saker som är början till adventspyntningen som kommer senare.
 
 
Snöfallet kom på förmiddagen, först ymnigt för att avta något.
Vännen Cattis och jag hade pratat om att åka ut i skogen och plocka granris till julfesten nu på fredag.
Fast det är svårt att se granriset på marken när allt är täckt av snö.
Hoppas det töar lite så vi kan kolla senare i veckan.
 
 
Den enda Instagrambilden jag publicerat i veckan var söndagens snöfall.
Annars har jag haft en vecka till med värk i axlar och armar.
Fick oxå decembermånads schema och började nästan gråta, det är ett fruktansvärt krävande schema.
Har ju redan fasat för december i år, då jag kommer att vara helt själv.
När jag såg schemat känner jag bara tydligare att jag är under bestraffning.
Ska försöka samla ihop mej och göra mitt bästa att ta mej igenom denna krävande december.
Nu har jag ju inte en liten Ada att gosa med.
2
Pernilla

Det for lite vita flingor i luften här idag. Är så glad att jag går till jobbet. Behövs i ga dubbar mellan dörren från köket till trimmet heller. Haha!
Artonåringen däremot, hon far runt med mammas bil. Men den är i alla fall 4-hjulet drift. Lite skönt!
/P

Malin B

Vi har samma inställning till halkan. Försöker verkligen intala mig att det ÄR trevligt när det är glatt. ;) Men det verkar inte fungera i år heller. Jag kör dock med broddar för att försöka underlätta så gott det går.
Vips är det januari och december är ett minne blott...