Vecka 37

Det har varit en "hoppsan-vad-hände-här-vecka.
Hade tre fridagar denna vecka och planerade att putsa de sista fem fönstrena då.
Så blir jag förkyld och orkar ingenting!
Ont i halsen, täppt i näsan, eller mer i bihålorna och allmänt värkbruten.
Tar mej igenom båda arbetsdagarna, men det är som ingen ork i något jag gör.
Körde samma postrunda båda dagarna och det var ut på stora slätta'.
 
 
En tjärn i skogskanten, ville skriva ordet göl, men visste inte skillnaden på göl, tjärn och sjö.
Wikipedia vände jag mej till och där står det:
"En tjärn eller göl definieras som en liten sjö, ofta i skogen eller i anslutning till en våtmark.
Tjärnens strandlinje är fastare och tydligare än gölens, vilket beror på att gölen bildas i sankare mark än tjärnen.
Tjärnens vatten är klarare än gölens."
 

Blomkål? Hahaha!!!
Nä det är det inte, men jordbrukaren odlar en massa olika sorters kål, så jag tror det är någon form av kål.
Någon som vet?
 
 
Här är det vitkål och grönkål som samsas i rader på samma fält.
 
 
En hel flock med gråsparvar satt längst ut på en häck när jag åkte förbi.
 
 
Skördetider är bråda tider, här är det potatis som tagits upp.
 
 
Började läsa den andra boken ur bokpaketet jag hämtade förra lördagen.
Tur att jag köpte tre böcker, så jag har något att läsa nu när jag inget orkar.
 
 
Här är första sändningen av två, vilka är en 140 års present till våra hyresvärdar från oss alla i huset.
Det är tulpan- och narcisslökar till den vackra mittrabatten i trädgården.
De två senaste åren har det inte alls varit lika många tulpaner i mittrabatten, som bilden på 2012s rabatt visade.
 
 
På lördagen åkte vi ut till stugan för att stänga den för vintern.
Har inte varit en enda natt där på två år nu, det är en stor sorg för mej.
Hoppas så att det blir bättre nästa år, att jag börjar tidigare med öppningen och att jag får med mej maken fler gånger.
På väg hem igen hade vi minst sagt ombytligt väder!
De följande tre bilderna är tagna med några minuters mellanrum.
Väldigt lokalt ösregn kan man lugnt säja!
 
 
Denna vecka har jag bara lagt upp en bild på Instagram.
 
 
Åkte på tisdagen till min healer och hennes kollega och fick fyra händers healing.
Det var verkligen en höststädning av min kropp, så skönt.
När min healing var klar och nästa kund uteblev, så upplevde vi tre något storslaget.
Kan bara säja att när vi satt och höll varandras händer, länkades vi ihop med både jorden och himlen.
Den känslan var så mäktig och fantastisk att jag inte kan förklara vad som hände.
Det var en sådan "Love boost" att våra hjärtan fylldes av en så stor kärlek så att de växte.
Känslan av kärlek och frid höll i sej hela tisdagen, det kändes till och med som jag "svävade" istället för att gå.
Vad hände här?!
 
Vet av erfarenhet att det är få som vet vad en healer gör.
Hade faktiskt inte en aning om det innan jag träffade min healer för snart 3 år sedan.
Min healer läker min kropp och eftersom kroppen är sliten, har hon alltid något att hjälpa till att läka.
Healingen går till så att hon håller sina händer över det ställe som jag har ont och problem med, så det onda är mellan båda händerna.
Sen för hon sin läkande energi (jag känner den tydligt) och det gör att värken avtar markant.
Hade stora problem med min nacke tills förra året, då jag helt förvånat konstaterade att jag inte hade ont där längre.
Hon hade fått bukt med mina nackproblem.
Under denna superjobbiga tid sedan makens stroke och mor mins demens, har hon burit mej.
Hade aldrig orkat ensam igenom allt.
Nu ger hon mej energi och tar hand om min värkande kropp, vilket i sin tur gör att jag klarar mej längre utan sjukskrivning.
Här beskriver jag så gott jag kan min första behandling.
5
Malin B

Lucys böcker gillar jag jätte mycket!
Vilken spännande upplevelse hos din healer.

Agneta

Göl, är ett ord som aldrig används här. Sjö eller tjärn, finns liksom inget mellanting? Då blir det pöl eller myrmark.
Hoppas verkligen att du får vara i stugan mer nästa år, spendera flera veckor där, med maken eller ensam.
Det här med din healer är så spännande, jag har aldrig förstått riktigt vad ni gör eller vad det går ut på? Men att ni fick uppleva något stort och upplyftande tillsammans, där känslan håller i sig, låter hur bra som helst!

norrbotten emma

vilka härliga bilder =)

kram kram

Åsa

Vila är absolut mycket viktigare än fönsterputsning!

När jag var liten på mormors landsställe i Småland badade vi alltid i "gölen". Annars har jag inte hört det ordet tror jag.

Healing är superbra. Jag har ju utbildat folk i Reiki-healing men inte nu på ett tag. Nu räcker inte tiden till. Tyvärr. Bra att du hittat dig en bra healer!

Kram!

Pernilla

Omväxlande väder har vi också. Ena studen regnar det sen skiner solen.
Skulle vilja testa Healing. Men jag vet ingen här omkring. Förmodligen är jag totalt omskakad så hoppet att läka mej är kanske ute. Haha, nej, skojar bara. Jus nu mår jag bra men min kropp vill i te hänga med. Ont i knän, eller axlar eller ryggen men just nu fotleden. Alltid någonstans och det vandrar. Jag struntar i det och försöker köra på men det hände i veckan att jag fick gå ifrån ett Zumba-pass. Synd att hjärnan och kroppen inte vill samma sak.
/P