Vecka 27 2018

Första veckan i juli och min jobbmånad har börjat.
Gillar att jobba i juli månad, allt känns så mycket enklare och roligare, på något konstigt sätt.
Kanske är det för personalen på sommaren är unga vikarier med livsglädje och humor, eller så är det för att sol och värme gör människor glada och vänliga.
Det som är det jobbiga med att jobba i värmen, är att många av våra postbilar saknar AC.
När arbetsdagen är slut är jag lika slut i huvud och kropp, så att jag ligger utslagen på soffan under äppelträdet.
Har sovit där tre eftermiddagar denna vecka...
 
 
Denna våtmark är konstgjord där gäss och änder trivs.
 
 
Kornet på denna åker är nästan moget ser det ut som.
 
 
En hel åker med något som ser ut som tistlar.
 
 
Om inte dessa buskar beskärs ordentligt, så lär vi inte kunna köra posten här utan att rispa bilarnas sidor.
 
 
Nu har slottet fått lampor på stolparna och vackra blomrabatter bakom de fantastiska grindarna.
Kommer ni ihåg att jag tog en bild på dessa grindar i slutet av januari?
Visst blev det snyggt?!!
 
 
Sommar åkrar och ängar är som vackrast nu.
 
 
Boskap på grönbete.
 
 
Här står vackra Kungsljus på rad.
 
 
Hästvänner
 
 
När jag tog av örngotten till kuddarna från utesoffan, upptäckte jag ett bränn hål!
Har inte någon aning hur detta gått till, då ingen i vår familj röker eller har ljusen i soffan.
 
 
Två meter höga olivträd, något jag hemskt gärna velat ha, nu var det dessutom halva reapriset...
Fast jag har ju varken terass, veranda eller balkong att ha dem på, så det är ju inte lönt att köpa ett träd för det trots det perfekta priset...
 
 
Istället köpte jag 6 olika kryddor samt korgen, som jag nu har på trappan till köket!
 
 
Till onsdagens VM-fotbollsmatch så hade vi på jobbet en egen "betting", där ingen av oss hade tippat rätt!
 
 
På fredagen fick jag hem två nya kalligrafipennor som har en spets som påminner om en rund pensel.
Under helgen har jag övat med båda pennorna, den ena har mjuk pensel och den andra hård.
Har skrivit kalligrafi förut, men då har jag haft en platt "pensel" och det är en helt annan teknik.
Som ni ser är det fyra strofer och tanken är att när jag fått kläm på denna teknik, skriva dessa fyra strofer på olika papper och rama in dem.
 
 
Har läst ut en helt underbar bok av Sheila O'Flanagan denna vecka.
Annars har jag inte gjort mer än svettats litervis både i postbilen som i sängen under nätterna.
En natt orkade jag inte ligga kvar i sängen, där jag i två timmar legat och snurrat än hit än dit, så jag steg upp kl 3 och kollade på film tills att jag skulle upp och jobba.
En annan natt var jag tvungen att lämna sängen och lägga mej i soffan, för vardagsrummet var det svalaste rummet den natten.
Fast jag måste säja att jag gärna håller på så här under sommaren, ljuset och solen gör att jag orkar mer än vintertid.
På måndag (imorgon) fyller maken år och han fick sin födelsedagsmiddag igår, för den tar lite för lång tid att tillaga en vanlig vardagkväll.
Inte ett enda inlägg på Instagram har jag fixat denna vecka.
Vet inte om jag tappat stinget, för det känns inte som jag har något att visa upp längre.
Kanske är det bara lusten som saknas...
Jaja, den som lever får se.
Nu till alla vänner som har semester, njut och ta en massa mysbilder ni kan njuta flera gånger senare av.
Som sagt, jag ska jobba 3 veckor till innan jag har semester.
 
4
Cattis

Ronny tippade rätt!🤗

Malin B

Vilken fantastisk vacker handstil du har! 👍
Spännande att tippa resultat före matchen.
Du har det vackert när du jobbar.

Pernilla

Det är ännu så grönt hos er. Vi har ju knappt fått något regn sen april så här finns nästan inget grönt gräs kvar. Slipper klippa gräsmattan i alla fall.
Vilket slott! Majestätiskt!
Sova en stund på em är ju jätteskönt. Brukar kunna räcka med 15-20 min sen är man på banan igen.
/P

Malin B

Svar från min blogg: vita nummer tre står i köket nu. 😉 Det vi hade då soffan kom blev för stort. Klaffbordet jag köpte sedan var i samma stil men mindre är också fint men det blev inte som jag tänkt mig, men nu så. Nu är jag nöjd. 👍