Vecka 29 2018

Ännu en het jobbarvecka i en postbil utan AC. 
Någon dag var det molnigt större delen av dagen fast det var fortfarande varmt.
En annan dag regnade det precis så mycket att marken blev blöt.
Känslan är så speciell när man går barfota på en varm och regnvåt asfalt.
Nu är alla invånarna i vårt hus hemma igen.
De lata eftermiddagarna efter jobbet då jag låg och sov i soffan under äppelträdet, ville inte infinna sej riktigt.
Veckan avslutades med massor av småbrev, vilket är ett tecken på stor postmängd överlag, som det oxå var.
Mycket för att vara sommar.
Annars var tisdagen och torsdagen två lugna dagar, så lugna att det blev en hel del biltvättande på eftermiddagen.
Denna vecka har det varit festligheter i stan, som avslutades med tre dagars trav fredag till söndag.
Sånt lockar massor av folk och stan kokar av folk och aktiviteter.
När maken följde med vänner till travbanan, packade jag strandkorgen och åkte till favoritstranden Svalnäs.
Där gick vågorna höga och lockat dit en massa surfkiters.
Själv lekte jag i vågorna vilket är det roligaste jag vet!
 
 
Vackra sommar Sverige
 
 
Tisdags nöje, ta ut båten och fiska.
 
 
Vad det dammar om alla små grusvägar.
 
 
Hästar i hettan.
 
 
Lunchstället vid det lilla badstället.
 
 
Höet är slaget omgång två för i år.
 
 
Tvätta postbilar tillhör vårt jobb och på sommaren hinner man med det jobbet, mycket knöligare att hinna annars.
 
 
Vacker fårhage.
 
 
Temat gult här skymtar genom stalldörrarna, den nya färgen till höbalarna.
 
 
Molnig dag
 
 
Lite regn!!
 
 
Här blåser det upp innan åskan kom.
 
 
Just denna väg har jag älskat ända sedan jag först körde här för 27 år sedan!
Bara för att vägen slutar utan att man ser vart den tar vägen (vägen tar vägen HAHAHA!!!) gör den extra speciell för mej.
Nu är den mer intressant för att det växer säd på ena sidan och hö på andra och himlen är oxå intressant.
 
 
Det här bilden blir min egen månadens favorit!
När jag tog den var det bara för traktorn som jobbade, men när jag såg hur bilden såg ut blev jag kär.
För ja, jag kan bli kär i mina egna bilder, fast det händer inte ofta.
Här fick jag en idé om ett inlägg...
 
 
Nu kommer jag att frossa i Svalnäsbilder!
Först hur själva stranden ser ut och avslutar med massor av bilder på vågorna!
Är besatt av vågorna!
Älskar när vågen precis är på väg att vikas ner, då vågkanten är mjukt rundad och "hästarna" (skummet) börjar hoppa före vattnet.
För ni har väl sett sagan om ringen, när den vackra alvprinsessan Arwen manar fram "flodhästarna" i vattnet i floden för att rädda hobbiten Frodo från orcherna, i första filmen i triologin Härskarringen?
 
 
Det var många surfkiters i farten i blåsten och de var skickliga på att hoppa och göra volter i luften oxå.
 
 
Här kan man nästan se "flodhästarna" före vågkammen...
 
 
Strandkonst
 
 
Vi fick besök av herr Padda i lördags.
Undrar om han ville ha vatten att dricka?
Eller att bada i?
Annars är det närmast pinsamt vad jag svettas på jobbet, är tvungen att ladda med en massa papper att torka ansiktet var femte minut.
Har ju i och för sej fått "kärringsvettningar" nu oxå, så jag vet inte om det bara är lokalen (som inte heller den har AC) eller det är båda sakerna.
Läste att kroppen vänjer sej med hetta och kyla först efter två veckor, så då borde jag faktiskt vara van efter  snart 3 månaders hetta.
Nu har vi haft det "svalt" hemma hos oss i helgen, men den temp på 24° som högst, en vanlig sommardagstemp i Sverige normalt.
Än har vi heller inte bevattningsförbud, för vi har Vättervatten i våra rör.
Något som jag länge funderat på är varför inte det finns två olika vattenresurser i olika ledningar.
Dagvatten att bevattna och tvätta bilar och fasader med och dricksvatten till husen.
För under denna torka har två husfasader blivit tvättade och tre tak.
Det känns som ett fruktansvärt slöseri av dricksvatten!
Så mina kära läsare och vänner, nu har jag bara en vecka till att jobba innan min semester börjar.
Inte för att jag tänkt göra något särskilt, men dock semester...
Två Instagram inlägg, först en liten video och sen från Svalnäs har jag lagt upp denna vecka!
 
 
 

Thunder and lightening is blowing up ⚡️💨🌩

Ett inlägg delat av mammakero (@mammakero) 17 Jul 2018 kl. 8:51 PDT

4
Elin Kero

Älskar också bilden med traktorn - den är verkligen superfin! 😍 Och vad mysigt att du åkte ut till svalnäs! Vill också åka dit och bada! <3

Malin B

Det är nog många som är kära i dina bilder! 💕 Jag undrar också många gånger ”vilken sorts” svett det är som rinner!!! 🤣
Här varnas det för ännu högre temperaturer i nästa vecka så jag börjar längta efter mitt kontor med AC... Men när de varnar kanske det blir tvärt om. Försöker mig på en liten regndans med mina små kompisar... Provade i går utan resultat...

Pernilla

Dessa svettningar! Bara de kunde bestämma sig. Jag ska inte klaga för jag är sällan drabbad dagtid....än. Men morgontimmarna!! Frys och rullar in mig i täcke för att några minuter senare dö av att vara sjöblöt. Nåja, är känd för att överdriva lite men känslan är så.
Älskar dina bilder! Jag själv har varit dålig med att knäppa den senaste tiden. Blir mest produktbilder till webbutiken.
/P

Maolion

Härliga, svenska sommarbilder! :D