Vecka 37 2018

Äpplena fortsätter att falla i de kraftiga vindar vi haft i flera dagar denna vecka.
Har varit ute på långa promenader, men i stort sett har jag annars tillbringat denna vecka i sängen.
Där har jag sett flera säsonger av olika serier, särskilt när jag vaknat tidigt och inte kunnat somna om, med tidigt nu är kl 6.
Klart bättre än kl 2 eller 3!
Annars brottas jag med min sorg över hur mitt liv ser ut, vilket i sin tur föder en massa frustrationer, eftersom jag inte kan lösa problemen.
Ramlade på ett uttryck i en av de koreanska serierna jag sett, som ganska exakt prickar in mitt liv.
"Den femte djävulen du möter innan Buddah, är sorg, som får dej att känna dej misslyckad och allt i ditt liv meningslöst."
I torsdags besökte jag jobbet och blev översköljd av kärlek av min kära postfamilj!
Som jag behövde det!
Det bästa är att det trillade in några underbara och kärleksfulla SMS hela kvällen...
Har aldrig känt mej så omhändertagen och uppskattad någon gång tror jag.
Så när den femte djävulen ansätter mej, plockar jag fram SMSen och läser dem igen!
Efter bild bomben förra veckan får ni det kortaste inlägget på mycket länge.
Om jag inte är inne på bloggarna era, så har jag tappat stinget i bloggandet, vilket sedan leder till att jag inte läser andras bloggar heller.
 
 
Har laddat ner musik att gå till, måste nog justera den lite för vissa av de långsammare låtarna är lite för långsamma.
Tanken är nämligen att gå i takt med musiken, så det blir som intervaller.
 
 
Första gången jag ser en röd trollslända.
 
 
Mina hörlurar matchar höstlöven.
 
 
Onsdagens promenad från VC i hällregn.
 
 
Mina skor matchar vissa lönnlöv på marken.
 
 
Hällregn och kraftiga vindar som vänder bladen ut och in.
 
När jag är låg i humöret vill jag bara se filmer, så råkade jag på en söt liten film Till alla killar jag gillat.
Vid ett jobbigt tillfälle för huvudpersonen i filmen, så bestämde hon sej för att städa bort olusten och för första gången på hela året blev jag sugen på att ta tag i vår ostädade lägenhet.
Lusten rann ut då jag kom ut i köket och såg att kyskåpen läckte vatten som legat på golvet så länge att det  hunnit missfärga golvet.
Vårt kylskåp är felkonstruerad, för smältvatten från kylagregatet rinner ut under dörrlistens gummi.
Vissa gånger bara droppar, men andra gånger som denna gång, blev det en stor pöl.
Där sjönk jag ner hos den femte djävulen igen kan jag säja.
Och städat har jag inte gjort än...
Det finns som ingen ork till det.
3
Malin B

Att spara på fina saker/ord och annat att ta fram när energin behöver fyllas på är så klokt. 💕 Blir varm i hjärtat jag också av att höra om den kärlek som föll över dig från postfamiljen. ❤️
Men det där kylskåpet! 😥 Släng ut skurtrasor på golvet ”och åk lite skridskor” så att du inte har pölar på golvet sedan får du ”finstäda” den dag lust och inspiration finns. Kram! 🤗

Pernilla

Det där kylskåpet låter inte roligt. En vän till mej hade liknande problem och upptäckte att det var när något stod mot väggen längst bak i kylen, som vattnet gick fel väg. Men hur är det med avrinningshålet? Kanske är det tätt? Långt ner, långs bak. Kanske bakom ”sval-lådorna” de man brukar ha grönsaker i. Kolla!
(Jag jobbade lite med sånt en gång, en gång för 100 år sen)

Visst är bilden från Konstantinopel. Vi stannade på campingen en natt då vi hämtade Chill i somras. Då promenerade jag med hundarna och Lilla H på muren.
Sköt om dej nu och fortsätt att promenera. Det är gott för skälen. Men stäng av musiken ibland och lyssna på vinden och knastret under skosulorna. Fåglar och bilar, barn och gråter och cyklar som rasslar. Det är musik det också.
/P

Malin B

Men du! Bästa lösningen: att du lägger ett bud och sommarflyttar till mitt ”barndomssommarhem”. 🤗 Då kan vi promenera och fik ihop. 💕