Vecka 38 2018

Veckan började med att jag åkte till stationen och hämtade älsta dottern vid tåget.
Hon skulle komma på snabbvisit och reka fotoställe till sina kommande Bauer inspirerade foton.
För ni kommer väl ihåg att hon gjorde Prinsessan och björnen i början av året?
Nu står Tuvstarr vid tjärnen och Tuvstarr på älgkungen på tur att fotas.
Så på tisdag eftermiddag åkte vi till Tivedens Nationalpark, för att hitta lämpliga platser i bästa Bauerstil.
Har aldrig varit inne i själva nationalparken, vilket är knasigt värre!
Det ligger inte såå långt hemifrån och är bedövande vackert!
I somras då det var så torrt så brann en del av skogen i nationalparken, men naturen är fantastisk på att återkomma.
Vi hann även med ett besök på Blomsterlandet där jag köpte in tre blommor till ett höstarrangemang på köksbordet.
Så var besöket över för denna gång.
Har nu finslipat Spotifylistan och skapat en "cykellista" där jag kan hålla takten bättre till långsammare låtar.
Fredag kväll och hela lördagen så stormade det ute, det var läskigt att sova, har alltid svårt för det då det blåser hårt.
Särskilt sydvästliga vindar, för de ligger på på sovrumssidan av huset.
Har provat medicinen jag fick utskrivet för första gången och det var en obehaglig upplevelse!
Det kan vara jobbigt med de första tabletterna, sa apotekaren, för det är en lindrigare form av tabletter med den effekten.
För mej blev det en vanlig ångestnatt ggr 10 och jag sov ingenting efter kl 230.
Som tur var hade en av de asiatiska serierna jag följer släppt 15 nya avsnitt, så jag låg i sängen och streamade Netflix via mobilen hela natten.
Fick rådet av en i postisfamiljen, som jag träffade över en lunch i veckan, att dela tabletten och göra ett nytt försök.
Förresten, har jag berättat att jag -  både för mej och makens bästa - valt att flytta till minsta gästrummet.
Han blir störd av mina ångestnätter och jag av alla ljud utifrån (hörs bäst i från vårt sovrum) och hans snarkningar.
Det var ett prov som visade sej vara bra.
Så helt utan förvarning skrev älsta dottern ett SMS på lördagen och frågade vilken tid och var jag föddes.
Det visade sej att hon ramlat på Astropodden och letat upp ett ställe, där man kan få uppspaltat var alla planeter stod och i vilket tecken planeterna var då jag föddes.
Resten av veckan och idag måndag, har jag lyssnat och blivit facinerad över saker jag tidigare aldrig hört talas om.
Har alltid tyckt att horoskop är en ploj, men detta då det blir centrerad runt just mej och vilken påverkan på mej det gör beroende på var planeterna stod då jag föddes, är mer vetenskap.
Sen har ju folk hållit på med detta sedan tidernas begynnelse.
 
 
Måndag kväll efter att hämtat dottern på stationen, åkte vi för att filma tåg och flög lite drönare oxå.
Det är alltid ett äventyr med att åka ut och fota tillsammans med henne.
 
 
Tivedens Nationalpark är sagolik och måste stått som en stor inspiration för Bauers alla illustrationer av den svenska barrskogen med stora klippblock inbäddat i tjock mossa.
 
 
Flugsvampstider!
De är så vackra, så underbara färgklickar i mossan.
 
 
Sjön St Trehörningen låg absolut spegelblank, för utom just där dottern står och skvätter lite, blir det ringar på vattnet.
 
 
Vattenlinjen är verkligen låg i St Trehörningen.
 
 
En barkbit som lite ser ut som en älg som hoppar.
 
 
Spegelblankt ger sinnesintrycket av absolut stillhet.
 
 
Fagertjärn är känd för de röda näckrosorna som blommar i juli och augusti.
 
 
Hård vind med klarblå himmel en dag och äpplena peppar marken, så det är inte alls trevligt att sitta ute.
 
 
Blomsterlandet hade fått in en massa nyheter från min absoluta formgivare - Wikholm form.
 
 
Svampar i lav på en sten och en klunga svampar vid roten av en stor tall.
 
 
Lördagen levererade både storm och aprilväder, än sken solen och än spöregnade det.
Allt med hård vind till.
 
 
Så här stod planerterna den dag jag föddes!
 
 
En Instagram bild tagen denna vecka!
Från sjön St Trehörningen i Tiveden.
 
Annars har det varit mycket intressant att lyssna igenom Astropodden och lära mej mer om horoskop och astrologi.
Nu har jag inte lärt mej mer än bara skrapat på ytan, men det jag lärt mej har varit mycket intressant!
Vill lära mej mer!
Vad jag lärt mej att soltecknet är huvudtecknet, men att måntecknet är lika viktigt, då det speglar mina sätt att förhålla mej till mina känslor.
Det visade sej att Stenbocken har minst kontakt med sina känslor i hela zodiaken.
Och detta har jag aldrig vetat, men alltid känt.
Med stenbocken som måntecken är jag en kackerlacka, eller en överlevare.
En som reagerar praktiskt och löser problemen eller utvecklar strategier för att runda problemen.
Det förklarar varför jag hållit ut i så många år med alla mina problem, jag är en kackerlacka! HAHHA!!!
Acsendenten min är Jungfrun och står för min gestalt, mit yttre.
Hämtat från sidan astrologi.nu beskrivs ascendenten så här:
"Ascendenten säjs i horoskopet representera personens yttre gestalt, det som andra allra först lägger märke till, vad jag på ytan verkar vara för en. Vilket intryck man gör på främlingar och sådana som man bara umgås helt ytligt med. Ascendenten är det intryck man själv strävar efter att göra på andra, den man utger sej att vara.
Traditionell astrologi menar oxå att en persons rent fysiska utseende, hållning och klädsel visas av ascendenten. Därför at det inte underligt att ascendenten, näst efter solen burkar ges den största betydelsen."
Medium Coeli är hur jag uppfattar mej själv att jag är, vilket jag tydligen gör som en pysslig oxe! Hahaha!
Hur som helst, så har jag inte satt mej in i något mer än detta, men det är så kul att forska efter mer.
Kanske är det en sak som jag ska göra för att finna inre frid nu när jag inte åker till stugan mer.
Min psykolog har bett mej om att hitta just något som ett nytt intresse till det.
Hjälp vad mycket jag hade att skriva om nu!
Hoppas det var kul att läsa, för det var roligt att berätta om!

 

 
5
Mirre

Så många fina höstiga bilder. Ber om ursäkt för uteblivna kommentarer. Det funkar ej för mig just nu att kommentera blogg.se bloggar via datorn för spamfiltret, blir tokig. Märkt nu att det går via mobilen. Hoppas det fortsätter så, kram

Mirre

Så många fina höstiga bilder. Ber om ursäkt för uteblivna kommentarer. Det funkar ej för mig just nu att kommentera blogg.se bloggar via datorn för spamfiltret, blir tokig. Märkt nu att det går via mobilen. Hoppas det fortsätter så, kram

Malin B

Ja! Det var intressant att läsa varje ord! 👍🏻 Horoskop tycker jag är spännande och skulle tycka att det vore kul att forska mera - om mitt egna.
Bra att finna lösningar som fungerar med sovrummen. Ingen mening att två störs på olika sätt.
Så vackra miljöer där i skogen.

Pernilla

Det är jättekul att läsa och nu vill jag också lyssna på astropodden.
Jag lyssnar ganska mycketmpå poddar. Hundträning, inlärning, mentalitet......
Hm, gillar P1dokumentär också. Mellan alla hund-poddar behövs något annat också.
/P

Malin K

Wow vilka underbara miljöer ni hittat att fota i!

Jag har ingen koll på astrologi.. och jag hinner alltför sällan läsa hos dig. Måste kika vidare vad som hänt dig sen sist!

Själv har jag mycket med jobbet, dotterns flytt o 50 års kalas..

Kram