Roadtrip to Dalarna

 
Det gula huset på vänster sida är Tingshuset i Fjärdhundra utanför Sala, sedd genom en smutsig vindruta på väg mot Dalarna.
 
 
Inte mer än ett par kilometer från Tingshuset, så stannade vi på denna lilla grusväg och försökte fånga det underbara ljuset som fanns.
 
 
Vägen fortsatte sitt ringlande ut på åkrarna, det är så vackert att se välplogade småvägar ringla ut på gärderna.
 
 
Det är så underligt att se sej själv så olik mej, som jag är på den här bilden!
Ögonen liksom verkar ha en annan form här.
 
 
Pudersnö är så himla roligt att kasta i kaskader över sej (och andra)!
Bilderna blir lika häftiga som när man leker i vatten.
 
 
En favoritbild på mej i profil.
Ljuset är helt magiskt på det här stället.
 
 
Här frossar jag verkligen i snö kaskader!
 
 
Har så svårt att välja bilder, så ni får alla jag har!
Älskar hur solljuset färgar snömolnen gyllene!
 
 
Så vackra byggnader på Avesta gamla bruksområde.
Skulle inte ha något emot att bo i ett hus byggt på detta sätt.
 
 
Känner att det var tur att jag varit till en skönhetssalong och fått färg på ögonbryn och -fransar.
Det skulle sett lite tomt ut i ansiktet om jag bara haft glasögonen på.
 
 
Gillar skarpt den där dekoren som ser ut som en murad "tandrad".
Det ger ett speciellt djup åt fasaden.
Den ljust gröna tonen på fönsterbågarna förhöjer stenarnas bruna ton.
 
 
BTW, vad tycker ni om mina nya glasögon, som jag köpte i november förra året?
 
 
BUH!!
 
 
Dalahästbilder med vinterkänsla.
 
 
The little shack.
 
 
Leka med snö är lika kul som att leka i lövhögen.
 
 
Fina du!
 
 
Kolla hur snön yr!
 
 
Njut, vi är bara här ett kort tag.
 
 
Skaka snö...

 
Snölek när det är som roligast.

 
Uthusen tillhörande Tingshuset i Fjärdhundra i fantastisk solnedgång.
 
 
Tack för allt roligt vi haft under vår roadtrip - den var underbar!
3
Malin B

Så energifyllda bilder! ❤️ Härlig Roadtrip tycker jag. Underbart att få njuta av allt med en likasinnad. Dina glasögon är fina. 👍

Mirre

Näämen titta har ni varit och besökt oss, samt ja håller med om att det är jättefint där neråt, är väl lite finaste delen där omkring och Holmen och det =D. Härligt att varit hitåt och besökt, vet att du gillar det så mycket. Samt du passar finfint i galsögonen och profilbilden och även övriga är fina på dig =D

Pernilla

Wow, ni valde rätt dag, helt klart!
Så härliga bilder med glädje och den blå himlen kan ju få vem som helst att le.
/P