Vecka 2 2019

En vecka fylld av värk i kroppen.
Tror att det beror på detta varannandag vädret, för min kropp börjar visa tecken på att bli en sådan där "vädergumma" vars leder talar om när väderförändringar kommer!
Annars har jag legat jättelågt denna vecka.
Försöker ta hand om mej, lite som jag vore ett litet barn, alltså ser till att jag äter och sover ordentligt, kommer mej ut (helst varje dag) och att jag är vänlig mot mej själv.
Berättade ju förra veckan att jag inte drömmer stressdrömmar längre, vilket jag tyvärr måste säja inte längre stämmer.
För att de drömmar jag drömt denna vecka faller under rubriken stressdrömmar.
Drömmer om mitt jobb, de jobbigaste bitarna av mitt jobb, då vi kastas ut att köra i dåliga bilar och ut på rundor vi knappt kan.
De är nog de värsta stressdrömmarna egentligen, för de händer i verkligheten.
Tror att detta handlar om att jag omedvetet nog funderar på hur det ska bli när jag återkommer till jobbet.
Är annars väldigt asocial nu förtiden.
Till och med när jag går ut och går, så väljer jag de vägar jag tror jag får vara ensam på.
Tycker till och med ibland att det är jobbigt att säja hej!
Förstår inte riktigt hur det kan komma sej, har aldrig haft problem med det förr, snarare tvärt om.
Har förr oftast pratat med folk jag mött under promenader och gillar seden att hejja, fast vi inte känner varandra.
Småstadsmentalitet när den är som bäst.
 
 
Måndagen bjöd på dimmigt, gråmulet och ruggigt väder.
 
 
Här ser man hur lågt molnen ligger i väntan på snön som hänger i luften.
Kyrktopparna är uppe i molnen.
 
 
Efter någon timme började vinden tillta och de första snöflingorna falla.
 
 
Senare på kvällen avtog vinden men snöandet tilltog.
 
 
Inte för att det blev så mycket mer snö än så här, men det blir så mycket ljusare ute av snön.
 
 
Har börjat dagen den sista tiden med att läsa vissa "sidor" på Instagram varje morgon när jag vaknat.
Det har visat sej vara ett skönt sätt att vakna på och det finns så mycket som gör mej glad att läsa på de sidor jag läser.
Här får ni ett axplock av favoriter som fått mornarna mina att glittra, vilket oxå håller i sej hela dagen.
 
 
Hoppas ni känner det där lilla lyckohoppet i era hjärtan när ni läser ovanstående och tar åt er!
Det är inte bara något jag önskar er, jag både tror och hoppas att det händer er!
 
Mitt liv i ett nötskal, än har jag snubblat på mattkanter och gatstenar (och min mor frågade alltid om jag fått svindel) och annars är det alla mina stora eller små hinder i livet jag snubblar på.
Den sista tiden har jag fått en livslust, glädje och tilltro som är större än jag någonsin haft.
På något sätt så hjälper det mej att inte snubbla så lätt.
 
 
Så sant!
Hur många gånger har jag inte försökt och det alltid slutat med att det är jag som tar smällen i stället!
 
 
Tålmodighet har aldrig varit min starka sida, men då jag läser sånt här så går det bättre.
 
 
Har hittat det bästa nya ordet!
Det är mitt nya favoritord - yoUnique!
 
 
Eller hur va'?
Det där med att sitta i en bil tillsammans med en älskad människa, är bästa stället för ostörda samtal och där man kan njuta av bra musik!
Detta är som när älsta dottern och jag är ute på våra roadtrips...
Love it!
 
 
 
Först i början så blev jag provocerad av uttalanden som detta.
Det var innan skitåret 2018, som visade hur förgörande negativitet verkligen är för en människosjäl, vilket var en hård läxa att lära.
Lärde mej att negativiteten kom från mej själv, från mina tankar.
Vilka i sin tur fick hjälp av omgivningen, som oxå lät negativiteten flöda fritt.
Lärde mej oxå att negativitet födde mer negativitet och sedan tog tankarna över mej själv.
My mind used me and I let it happen.
 
 
Precis sånt här får vardagen att glittra!
Känner sådan innerlig glädje av att läsa detta meddelande.
Hoppas så att meddelandet även får er att le och känna en varm kärleksfull känsla om att vara i livet och uppleva dessa små guldkanter i vardagen.
 
 
Lagade fisksoppa och varma vitlöksbröd som middag på måndagen.
Så fick jag någon form av allergisk reaktion, för hjälp, vilken klåda jag fick sen.
Hade känt redan dagarna innan att det började klia lite på bröstbenet.
Efter denna middag kliade det även på ryggen och höger axel och det var en av de värsta klådor jag haft!
Vaknade av klådan mitt i natten och kunde inte somna om så jag började googla på det jag gissade var orsaken.
Fullträff! På lördagen och söndagen åt vi en viltgryta kryddad med bland annat rosépeppar och i måndagens fisksoppa hade jag oxå kryddat med rosépeppar.
Läste att muskotnöt och färsk ingefära kunde förstärka allergin och vi har färsk ingefära i vår morgondrink.
Köpte rosépepparn på lördagen för att jag kom ihåg att min svärfar brukade laga en så god älgstek, som han kryddade med just rosépeppar.
Nu har jag inte ätit något som jag kryddat med det och klådan är nästan borta.
Inte helt, men jag tror att det är på väg tillbaka känns det som.
 
 
Klarade nästan hela långpromenaden på torsdagen utan att träffa någon, utom just här.
Längst bort i bild kom en jättesöt unghund som var ute på promenad med matte och de övade att gå förbi utan att hälsa på folk.
Själv stannade jag ju helt plötsligt och fotograferade, vilket gjorde mej särskilt intressant för honom.
Så de fick verkligen jobba hårt båda två då de kom i min närhet.
 
 
Isen på sjön blev randig i solnedgångsljuset.
 
 
Isen har januaris färger i solnedgången - rosa och blått.
 
 
Här har jag övat lettering och det var jätteroligt!
 
 
Har berättat för er förr, att jag är mycket intresserad av horoskop.
Lyssnade för ett tag sedan på hur mitt stjärntecken skulle få det 2019 och då fick jag veta att planeten Uranus kommer att ha en stor inverkan för alla stjärntecken hela första halvåret av 2019.
Det är för att Uranus är en planet med stor kraft inom området tekniska framsteg och nya idéer.
När en planet går i retrograd "går" den baklänges och då brukar det uppstå problem i det området just den planetens kraft ligger inom.
Just nu är det två planeter som ligger i retrograd och gör  att Uranus  måste göra en "stretch" (som bilden visar) för att inte kollidera med dessa bakåtgående planeter.
När snart Uranus börjar röra sej igen, så kommer det att kännas som en färd i en bil på två hjul och utan bromsar.
Ska bli intressant och följa, för jag har blivit "känsligare" och fångar upp en massa saker jag aldrig tidigare känt.
 
En annan intressant sak jag hittat på de sidor jag läser varje dag, är det kinesiska horoskopets stjärntecken.
Vad är ni?
Min man är drake, så oxå älsta dottern.
Yngsta dottern är råtta och jag är häst.
 
 
Lördagen bjöd på ett vackert väder med frost och sol och jag gick ut på en sakta promenad i halkan.
 
 
Oftast var det grusat, men eftersom isen ligger under gruset, så kanar de stackars stenarna bara på isen.
 
 
Den här lilla stigen varken plogas eller sandas på vintern, så här gick jag i gräset istället.
 
 
Frost på ett falurött staket är så snyggt!
 
 
Ådringarna på löven syns så tydligt i frosten.
 
 
Solen redan gått ner och jag är snart hemma.
 
 
Kors i ta... himlen!
Fast det flyger flygplan i kors(!) och tvärs över himlen är det sällan det blir en sådan här timing att det faktiskt blir ett kors!
 
 
Lördag kväll var det en fantastisk solnedgång, som färgade luften rosa.
 
 
Har börjat plocka undan jul och adventspynt, måste dela upp det i små omgångar, för annars så ligger jag åtminstone en dag med hemsk värk.
Har bestämt att behålla julgranen ett tag till, annars ska allt annat packas undan i början av nästa vecka.
Måste få undan kartongerna innan helgen, för då behövs sängen i rummet jag nu har belamrat med kartonger.
 
Önskar er alla en ny spännande vecka och att ni verkligen får uppleva någonting trevligt, kanske rent av att kaffet smakar magiskt, att Spotifylistan får er att dansa, att främlingar ni möter får er att le och att nymånen på söndag får lysa klart och få er att drömma om kärlek och magi.
Kram på er mina vänner!
2
Malin B

Kram tillbaka från en liten BOAR! 😉
Jag gillar kloka ord och övar på att le framförallt mot mig själv! Lättare sagt än gjort men när man övar blir man duktigare på det man vill lära sig.

Pernilla

Jag är Bagge? Lite konstnärlig är jag kanske men......kanske ska jag lära känna mig själv lite bättre?
Jag blev också folkskygg när jag mådde som sämst i min utbrändhet. Handlade gärna 8.00 på morgonen då det är tomt i affären. Firade min 40-års dag ensam med Puma på en karg strand men en termos kaffe. Men det kommer tillbaka, ge det tid bara.
/P