Vecka 28 2019

Min andra sjukvecka.
Vädret bjöd på åskoväder och värme, det kändes som en riktig sommarvecka.
Det bästa av allt var att yngsta dottern hälsade på oss i slutet av veckan och husvärdarna äntligen åkte till sin sommarstuga!
Det låter kanske hårt, men det blir verkligen ingen semesterkänsla för mej då jag är i trädgården och de är hemma.
De rusar omkring överallt och det är aldrig en lugn stund.
Eftersom de är pensionärer så är de alltid hemma och drar igång projekt efter projekt.
Det gör att det inte blir särskilt rofyllt att sitta i trädgården då.
 
 
Gjorde en egen variant av grillad sallad, fast vädret på måndagen var allt annat än inbjudande till att grilla, så jag ugnsrostade  grönsakerna i stället.
Det blev mycket gott!
 
 
Det här är vad jag kämpar med sedan månader tillbaka, att låta bli att låta det som varit styra hur jag behandlar och känner mej idag.
Fast det är svårt och jag lätt halkar tillbaka i fel tankesätt, så tar jag små myrsteg framåt i utvecklingen.
 
 
Husvärdarna hade plockat körsbär och kom över med en skål åt oss!
Så himla snällt!
 
 
 
Tisdag hade vi flaggdag, då maken fyllde år!
Gick ut tidigt på morgonen och plockade både smultron och blommor till honom.
 
 
Och flaggade!
 
 
Onsdag morgon var varm och solig, så vi åt frukost under äppelträdet och lyssnade på några äldre upplagor av Sommar programmet.
Så himla mysigt!
Har någon av er lyssnat på några sommarpratare?
Har ni några favoriter?
Älskade Stina Wolters och Carina Bergfelts program, har ni inte lyssnat på dem - gör't!
 
 
Långt efter att maken gått in, låg jag kvar i skuggan och njöt av värmen.
Det här är något av det somrigaste jag vet när det gäller att vara i vår trädgård.
 
 
Tänk att detta har jag aldrig tänkt på!
Att för varje gång jag tar en elak kommentar personligt, så väljer jag att spara på den och fortsätta skada mej själv med den, trots att den aldrig ens rörde mej från första början.
Det ska jag sluta med på samma sätt som jag slutat med att tillåta mej själv att kalla mej själv för elaka saker, som idiot och dum.
För jag är inte dum för att jag gör dumma saker ibland och när jag säjer till mej själv att jag är dum, så tillåter jag andra att säja det om mej med.
 
 
När bilen står parkerad under den stora blodboken på vår parkering, så får den så mycket fågelskit och sav från trädet på sej.
Eftersom ryggskottet inte var helt ok så åkte jag med bilen igenom biltvätten på fredag förmiddag.
 
 
Så hämtade vi upp yngsta dottern på stationen och passade på att ta en fika på torget innan vi åkte hem.
 
 
Så underbart mysigt och somrigt att fika på stan under parasollerna så där på en vardag förmiddag.
 
 
Det här önskar jag mej själv och er mina kära vänner, att vi lever lite mer högljutt och njuter mer av våra liv.
 
 
Alltså!
Jag lessnar aldrig på den här vinkeln av huset med solens skuggspel över hela väggen!
 
 
Så vi passade på att grilla då vädret bjöd på bästa förutsättningarna!
 
 
Vegetariskt blev det vi grillade denna gång.
 
 
Senare på kvällen drog ett rejält åskväder in och fyllde luften med blixtar och muller i flera timmar.
 
 
Prioritera dej själv och fyll ditt liv med harmoni, sanning och kärlek.
Det kändes som en rätt självklar väg att gå på söndagen, då jag och maken firade vår 30-åriga bröllopsdag i stillhet.
 
 
Ringarna kan jag inte längre få över knogarna och makens är så vind och skev, att den inte liknar en ring längre.
Någon gång när vi har lite bättre med pengar ska jag göra någonting åt detta.
 
 
Innan yngsta dottern åkte hem igen, så passade hon på att klippa mitt hår.
Mycket välbehövligt kan jag säja.
 
 
Lite bubbel innan bröllopsmiddagen.
Glömde faktiskt helt bort att fotografera maten, men jag kan säja att det var den godaste bröllopsmiddagen jag lagat på en massa år!
 
 
De här rosorna som växer i vår trädgård doftar så otroligt gott, de är inte bara vackra att se på.
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Filmed in slow motion. Turn up the sound and wait for the thunder and be surprised. 🌩⚡️

Ett inlägg delat av mammakero (@mammakero) 12 Jul 2019 kl. 3:08 PDT

Två Instagraminlägg denna vecka har jag gjort.
Den första en filmsnutt från fredagens åskoväder.
 
 
Den andra en bild yngsta dottern tog på oss innan hon åkte hem på söndagen.
 
Ibland är inte tekniken med mej.
Igår satt jag och försökte skriva detta inlägg och kom inte ens in på blogg.se.
Så provade jag att se film på Netflix, på tredje försöket fick jag se 10 minuter innan filmen försvann.
Därefter försökte jag ett otal gånger att fortsätta, men kom aldrig in på Netflix.
Det slutade med att jag stängde av datorn och gick och lade mej istället.
Att tekniken strular är mer frustrerande än jag har tålamod för.
Nu har jag två arbetsveckor framför mej innan min augustisemester börjar. 
 
2
Malin B

Strulande teknik är SÅ frustrerande. Bäst så som du gjorde - strunta i det. Mitt hopp är alltid att det ska självläka tills nästa dag. 😉
Din mat som vi fick se här ser SÅ god ut!
Sommaprat gillar jag. Har det som sällskap när jag jobbar här hemma. Har fått gå in på gamla årtal för att ha fortsatt sällskap, det finns många spännande personer!
Stina gillade jag SÅ mycket jag också.

Pernilla

Jag har en del att läsa igen......
Börjar ändå uppifrån alla frågor får lägga sig tillrätta med svaren när jag läser nedåt. Vilka somriga bilder. Den där grillade salladen låter super god. Jag tycker att vi grillar samma saker hela tiden. Ett hjul som går runt runt. Behöver verkligen ny inspiration.
Jag och maken firade (offrade) 29 år i Juni. Det är ju inte klokt, eller hur? Och vem kan ha ringarna? Inte jag i alla fall!
/P