Så kan det gå...

Igår fick jag ett ryck igen!
Efter att ha hamnat i ett apati liknande tillstånd efter "Låt den rätte komma in", så kunde jag inte förmå mej till något. Jag ville spela SIMS, men det sket sej direkt. Jag bara pratade om att använda datan, så skulle både maken "bara kolla lite" och dottern "var tvungen att ha datan just då!
Då kom rycket igen!
Vi har ett förråd under trappan i trapphuset. Här har vi julsaker, dynor till utemöbler, krukor, blomjord, travkläder, idrottspinaler (typ klubbor, skridskor, bollar osv) och en massa bråte!
Där gjorde jag ett röj!
I ett huj var tomburkar och -flaskor, returpapper och -glas i en hög. Tippenskräp i en hög. Kläder, skor och enstaka lampor i en hög som skulle till Second hand. Allt detta fyllde den gamla bilen (som maken hämtade från verkstaden igår)! Hela bakändan av kombin till Second hand och hela baksätet + golvet mellan sätena till återvinningen!
Maken och jag har vinkat av dottern. Hon ska tillbringa 3 dagar och 2 nätter på musikläger.
Så vi passade på att göra nytta!
 Vi tömde bilen på de olika ställerna och slutade med att panta flaskorna på COOP. Det finns en liten parfymaffär brevid COOP. Där köpte maken lite parfym till sej själv. På väg till bilen, skulle jag luta mej fram och pussa honom på kinden....
...SÅ TAR HAN PRECIS UPP DEOSPRAYEN OCH SPRAYAR RÄTT IN I MIN MUN!!!
Har ni smakat deodorant förr? Gör inte det! Det är äckligt! Och smaken sitter i länge!! Och som om inte det räckte... När jag hostat och spottat klart, gav maken en ettrig geting en klatsch med handen.
Getingen for i en snygg båge och hamnade mitt emellan mina bröst - i urringningen på linnet!
Jag kände bara hur det durrade till och så kravlade sej getingen upp på linnet och flög iväg!
Nu ska jag inte vara i närheten av min man idag, i alla fall inte utomhus!
8
Pernilla

Hej!

Men oj, kära du! Smaken i munnen försvann säkert efter ett tag men hur gick det med urringningen. Är den svullen eller stacka aldrig getingen?

/P

mammakero

Svar till Pernilla:

Nej, turligt nog hann getingen aldrig sticka mej. Den bara stack iväg....( höhöhö! Dåligt skämt...)

Åsa

kan förstå att maken inte stod högt i kurs just då. =)

Åsa

Eeee, det väl aldrig så att du är sjuk på något sätt. Det finns något som heter städsjukan och den är inte nyttig.Medicin finns så kommer den tillbaka så SÖK för det.

Getingar är hemska!!! När vi var på landet nu sist så hade jag mina tofflor på mig så där lite halvt du vet man har när man sitter. Stack in foten ordentligt och sen blev det svart för mina ögon- sören vad ont det gjorde. En geting hade smugit sig in i tofflan och satt och väntade på min fot. AJ!

Men du klarade dig från sticket.

Erik Keding

Du kan få komma hem till mig och få ett ryck också, det är helt okej!! Deo i munnen är ingen hit nej, verkligen inte! Men vilken tokig och rolig make du har! Usch, getingen ville antagligen bara bygga bo där!

Dikesgrisen

Ha, ha....

Jag skulle nog ha tillbringat dagen med dig iaf...

pixi

Din man verkar farlig!Hu!...haha..nä håller med dej,du får nog hålla avstånfd till honom idag! HAHA!!!

Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! kul att du är hemma igen,har saknat dig.

Som det kan bli,hoppas det funkar bättre idag att vara nära din make :-) både inne och ute i friska luften.Att röja undan är aldrig fel,det behövs här också.

Ha det gott //Anna-Carin