Stockholmsdagar

Tidigt på måndag morgon gick tåget mot Stockholm.
Allt flöt på bra på tåget, vi var båda så trötta att vi satt och halvsov mest hela vägen upp.
Dottern mötte upp på perongen, så jag fick hjälp med väskan och kunde ta hand om rullstolen och maken istället.
Vi bestämde att äta frukost på en restaurang på Centralen och det var en mysig start på vår vistelse.

Detta år var det inget hoppande mellan hotell, som det var förra året, vi stannade på Klara.
Efter frukost och att vi fått tillgång till vårt rum, gick vi ut på stan och kollade in olika affärer.
På eftermiddagen mötte dotterns pojkvän upp vid Haymarket pub där vi bestämde var vi skulle gå och äta någonstans.

Hittade en grön regnkappa när vi var ute och shoppade jag blev jätteglad!
Har länge önskat mej en regnkappa som ser mer ut som en kappa, om ni förstår vad jag menar.

Dottern köpte till min stora förvåning en GUL tröja, hon är inte tjejen som annars älskar starka färger!
Här matchar hon tröjan med ölen...!

Till och från Phil´s burger (där vi åt middag på måndagen) drog dotterns pojkvän rullstolen med maken i.
Så säjer dottern plötsligt på väg tillbaka till hotellet, att hon kommer att tänka på filmen "En oväntad vänskap" och pekar samtidigt på maken och pojkvännen.
Hon hade rätt, liknelsen var slående, just då lutade sej pojkvännen fram och sade något som maken skrattade hjärtligt åt.
Vi bestämde oss plötsligt vid halv niotiden, att gå på bio med dottern (hennes pojkvän skulle iväg till några kompisar)  så vi hamnade på den sista "Pirates of the Caribbean"-filmen!
Det var en fantastisk avslutning på vår första dag i Stockholm.

På tisdagen var vi för första gången till Globen, närmare bestämt Globen Shopping.

Hittade en huvtröja med denna text och kände att det var något jag kunde stå för, men jag köpte inte tröjan.
Vita kläder och jag är inte den bästa kombon, om jag säjer så.

Vi åt middag på Wagamama, en japansk restaurang i närheten av Centralen, som är ett måste för mej och dottern!
Dottern tar alltid kyckling ramen soppa och jag alltid teriyaki soba lax, maken valde heta räkor denna gång.
När vi är på semester i Stockholm, ligger alltid fokuset på att umgås med döttrarna och att äta gott på olika sorters restauranger.

Onsdagen var en något avslagen dag, där vi myste på hotellrummet hela förmiddagen, innan vi gick ut på stan.
Dotterns pojkvän mötte upp och vi tog en sväng till Kungsträdgården, där vi njöt av sol och värme med en glass.

Där bestämde vi att vi skulle upp på terrassen Tak (över Gallerian) och njuta av utsikten över Stockholm i solen.
Vad vi inte hade en aning om, var att det tydligen var Stockholms hetaste AW bar.
Det var massor av folk där, men vi fick en perfekt plats med bästa utsikten.

De hade en väldigt flashig toalett där på Tak, med utsikt!
Efter vi druckit ur våra glas bar det ner med hissen och vi fick nästan en chock då vi utanför dörren såg en flera hundra meter lång kö - alla ville upp till Takterrassen!
Här blev alla så trötta, vi körde upp maken att vila på hotellrummet och ungdomarna och jag gick ut en sväng på stan.
Där började de gäspa och jag föreslog att de skulle åka hem för att vila och återkomma efter någon timme.
Så kom det sej att jag själv flanerade runt i några butiker och kom till hotellet med flera fina plagg.
De var så trötta att vi hann gå ner till baren på hotellet och käka våra stora nattmackor, innan de vaknade till liv igen.

Så var det dax att åka hem igen.
Genom tågets fönster tog jag några bilder, därför är de lite gryniga och har reflextioner i fönstrena.

Har haft det fullkomligt underbart i Stockholm med yngsta dottern och hennes pojkvän.
Att älsta dottern åkte till Island dagen innan vi åkte upp till Stockholm med tåg, är inget som vi kan göra något åt.
Hoppas bara att vi kan ses senare i sommar.