Vackert väder och jobb


Det händer inte så mycket när jag jobbar.
Jag vaknar kl 5.30 och äter min frukost, klär på mej och gör i ordning matsäck och mej själv.
Medan jag äter frukost löser jag korsord.
Morgontidningen har vi slutat med för länge sedan.
Den läser maken och jag på våra respektive jobb.

Imorse hände bara en sak som inte tillhör det vanliga.
Maken släppte in en helt hysterisk katt när han åkte till jobbet!
Hennes husse åkte igår eftermiddag.
Ingen mat eller vatten stod utställda på trappan.
Inte en endaste frågan om vi kunde sköta om henne...
Jag blir så ARG!!
Lillgumman är så mager att ryggkotorna inte bara känns när man stryker henne på ryggen, man ser dem!
Revbenen syns oxå och hon är infallen mellan revben och höftben...
J...LA idiot husse!
Ada kom in och ville direkt in till dottern.
Hon låg och sov, det var ju kl 6...
Efter att hoppat upp i dotterns säng och väckt henne, var hon så orolig att jag gissade att hon var hungrig.
Tur att vi har lite friskies hemma.
Hon var vrålhungrig!

Jobbet flöt på bra idag.
Ingen reklam, det är soft!
Det är bara det att jag är ju faktiskt ganska dum.
Eftersom denna rutt jag kör nu är den sista jag lärt mej ta mej runt på, så kan jag den inte "utantill".
Jag brukar ha med mej det vi kallar fastighetspärmen, så jag kan läsa vilka som har lådan.
Där står alla familjemedlemmar med.
Idag slog jag upp pärmen jag tagit med mej, och upptäcker att jag tagit med mej eftersändningspärmen istället!
Som tur var jobbade Harriet, så jag ringde henne varje gång jag inte visste vilken låda som jag skulle mata med post... Det lilla samhälle utanför stan, som jag nu kör i, har över 75% av invånarna inte skrivit NÅGOT alls på lådorna...

På ett ställe ute på landet idag hängde en påse med bullar med en Glad Sommar-hälsning på!
Det kära vänner kan jag lova att en brevbärare uppskattar!!

Jag gick över till Dikesgrisen med två flaskor hemmagjord saft, rabarber och fläder!
Stackars vännen, har mest troligt fått magsår eller katarr.
Allt för att hon kan inte sova.
Hon har inte sovit en hel natt sedan Donald gick bort...

Idag är det Morden i Midsommer!
Det är sommar då jag ser den serien, så det blir ju ett måste idag med!!

Idag har solen strålat från en klarblå himmel och tänk vad allt känns lätt och skönt då!!
3
pixi

Låter verkligen som sommar hos er..ja förbaskade kattägare ibland,vilken tur att ni var hemma då ju!! Oh e du brevbärare..ja det kan nog vara jobbigt när de inte har skrivit nåt på postlådorna..själva har vi skrivit innanför locket men efter 2 brevlådestölder o flera brevstölder likaså så har vi gjutit fast den i marken o skaffat en låda med lås på....det inte klokt vad folk orkar hålla på egentligen !!Kram på dej !=)

Erik Keding

Jag vill ha saft jag med!! ge mig lite?

Anna

usch kan inte förstå hur folk kan behandla sina djur :/ jobbade som voluntär på ett katthem förra sommaren och fick höra en hel del skräckhistorer