Första jobbardagen efter semestern



Vi åkte hem från stugan vid kl 13 i söndags.
Direkt vi kom hem, satte maken och jag igång att tapetsera.
Varken han eller jag har någonsin gjort det förrut.
Inte ens varit med när någon tapetserar...




Kl 22 var den sista tapetvåden fäst vid väggen.
Tur att det var ett litet rum.
Att vi hade mycket tapet att ta av.
Otur att tapeten är randig.
Och att väggarna är allt annat än raka...
Nåja, vi är klara i alla fall!!
Jiiippppiiii!!!!

Först jobbade jag min första arbetsdag efter semestern.
När jag kom hem, hade maken (som fortfarande har semester) skruvat upp de nymålade hyllorna.
Efter en kopp kaffe, så satte jag igång att städa upp, putsa fönster, stryka och hänga upp gardiner.
Maken hjälpte till att bära in möblerna och skruva upp gardinstänger och sånt.
Runt tio var vi klar med allt och då var jag helt slut!

Det som är kvar att göra är att dottern flyttar in.
Idag åkte hon iväg på ett musikläger.
Vi vinkade av henne kl 9 i morse.
3
Yvonne

Det är inte så jättesvårt (om man inte är alltför petig...) Kul med nya tapeter! Det är förarbetet som är tråkigast ;)

Åsa

Snyggt jobbat! =)

Pernilla

Jag ska också igång att fixa till ett rum men det är så fint väder hela tiden. Ska försöka att göra ett likadant ryck som Ni. Det verkar ju gå snabbt och smidigt.

/P