Det gror...



Detta är nog Skilla lökar som ligger ovanför jorden och ändå orkat gro!


Kärleksörten kommer oxå! De gamla och vissna blommorna står kvar och de nya är på gång!

Trots att solen lyser med sin frånvaro,
för att dimman fortfarande svept in vår lilla stad i sitt gråa täcke,
så har jag vårkänslor!
Det ligger ett skal av iskristaller överallt,
mossmattan krasar under mina fötter.
Luften är fylld av fågelkvitter och löften.
Nu känner jag att livet vänder åter.
Hoppets vår är snart här!
18
tiindra

Ojoj..här är det inte vår på långa vägar ..inte just nu ivarjefall...Så här finns inga vårkänslor alls!!!

Vi har -4 och snö ligger på marken.....men en dag så kommer våren till mitten av landet oxå...

Det kan gå snabbare än vad man tror har man ju lärt sig..

Aredhel

åh så fina bilder!! :D

linda

Härligt med lite början till vår! Här är det -2 grader och massa snö.

Yvonne

Ja, två negationer tar ut varann heter det ju ;) apropos G&B. Jag har också en kärleksört (i kruka) men den sover ännu, precis som lilla videung...ska ge mig ut på vårjakt med kameran om det är fint väder nån dag! Ha det gott, hoppas maken piggar på sig :)

Åsa

Ska ni åka... så ta med min son. I och för sig ska han se AC/DC i Göteborg men musik får han inte nog av.

Klart mannen är frisk till sommaren...

Emilia

härligt med blommor ^^

sweetmama

Vilka vårkänslor man fick av dom bilderna ;o)

Idag har vi fått pudervit snö som ligger som ett centimetertäcke här hemma. Kändes härligt och mycket ljusare än det gråväder vi haft flera dagar nu.

Kram

soffie

jäkla skitdimma som verkar stå still över lilla Sverige nu,men jag har oxå kollat in i min rabatt å guuu va det har börjat groo,å vi har en härlig tid framför oss nu,

kram

Pernilla

Är det så? Jag måste ut och kolla jag också.

/P

Anna-Carin

Hej å hå vad dagarna går.Redan 30 Januari.

jo då jag tror att jag har fotografier på före rust av rummet.

Jag ska lägga ut,så småning om :.)

härligt att det växer i rabatterna.här uppe får vi vänta några månader till.

Ha det bra //Anna-Carin

tiindra

Åhh, nu börjar jag vela...Om du har avstått från tävlingen då kanske jag oxå bör göra det...hmmm..

Ibland vill jag att tiden ska stann så man inte åldras i rasande fart...Jag är i ett skede i mitt liv som är ganska jobbig...Ville ha ett fjärde barn men det blev aldrig ngt (endast 3 ma) så nu har åldern tagit sitt så nu blir det inga fler barn...(sedan är förhållandet inte så bra)Så jag har inte kommit till min rätt med åldern...Lite jobbigt...men börjar sakta men säkert ta mig igenom detta....

Bara det att slänga eller göra mig av med alla barnsaker jag har...som jag sparat utifall...som jag nu måste göra ngt av...Går inte att spara allt...som jag egentligen vet men måste släppa spärren bara...

Så med andra ord så vill jag inte åldras...men kommer inte ifrån det..Så är livet..

Hoppas du inte blir avskräckt nu från mig...nu blev det lite privata saker här :0)..

Amanda Livh

Vad kul att höra Marie. :)



Jaa jag hoppas också att det blir ett bra job faktiskt. Vore skönt. :)Jaa det är kul. Men som sagt det är lite jobbigt. Känns som att man är på en väldigt lång semester bara. Men det ändras snart förhoppningsvis. :)



Kram.

- m h a l i n , ♥

- jätte fin blogg !

- m h a l i n , ♥

- jätte fin blogg !

Åsa

Hej på dig. Jo nog somnade jag i soffan och känner mig väl inte riktigt vaken än...inte konstigt upptäckte just att jag har 37.6 i feber. dags att lägga sig igen.

Soffan

Vilken lyckans ost du är med så fina och begåvade barn! Jag hoppas jag får lika mycket tur och blir lika skicklig när jag väl lyckas få barn.

mammakero







Ja, Soffan! Jag är så stolt och glad över båda mina duktiga och vackra döttrar! Fast jag har ingen aning om det är min skicklighet som avgör det... ;)



*

Soffan

Det är det säkert! I alla fall till en stor del. Deras egna personligheter och talanger är självklart avgörande också, men har man en skicklig mor brukar det gå bra! :)