14 juli 2009

Fredagen den 14 juli 1989 - på den franska nationaldagens 200 års jubileum - stod vårt bröllop i den vita vackra kyrkan i mitten av kyrkbyns alla små röda stugor.


Några av de små röda stugorna i Kyrkbyn.



Denna bild är tagen för 2 år sedan.
Vi står i kyrkomurens portvalv.



Denna ljuvliga rosenbukett av 20 röda rosor fick jag av maken.
En ros för varje år vi varit man och hustru.
Vi hade bestämt att åka på en romantisk weekend till ett slott eller en herrgård och fira.
Fast när midsommaraftonen blev som den blev, så vågade vi inte boka så långt i förväg.
Nu åt vi middag på uteserveringen på stadens stora hotell.
Varmrätt, efterrätt och vin.



Vi valde olika maträtter.
Här ovan har vi grillad lax och räkor med nudlar.



Här har vi grillad entrecote med bakpotatis klyftor.
Mycket gott var det!
Till efterrätt valde jag blodapelsinsorbet med fruktsallad och maken valde mörk chokladglass med pistage nötter.
5
tiindra

Åh, vad romantiskt!!!! Blir nästan lite tårögd...

Vad kul att komma tillbaxs till samma portal och vara emd på bild oxå...

Vilken mat sen....det vattnast nästan i munnen vett jag...

Din efterrätt lät intressant, blodapselinsorbet, hmm min smak....

Jag gillar choklad (marabou) men oftast när man beställer så där så känner man oftast så stark smak av chokladen och det gillar jag mindre...

Snart ska vi grilla och äta färsk potatis...det kurrar lite i magen...

Det blir liksom brunsch kan man säga...

SOFFIE

å guuu va romantiskt va mysigt ni haft det å så mycket gott ni åt

grattis i efterskott på bröloppsdan:O)

Åsa

14 juli 1989 var jag i Paris och firade (firade och firade.. jag var där i allafall, riktig feststämmning och fransmännen var mer vilda och galna. En upplevelse. Inte viste jag att det var bröllop, hade hellre gått på det :-)

Visst är det underbart med kärleken.

Sofia

Grattis!!!! Ni verkar ha haft det jättemysigt!!! :D

Elias

jaså har du varit i kyrkbyn. Där bodde jag för 2 år sen :D