Det värsta åskväder jag varit med om!


Båda bilderna tagna med mobilkameran

I två timmars tid rullade åskmolnen runt över vår lilla stad.
Blixtarna kom från alla håll och ibland samtidigt!
Braken var så höga att det ringde i öronen av de värsta.
Regnet fullkomligt vräkte ner.
Massor av hus fick sina källare vattenfyllda.
Vårt postkontor var inget undantag.
Det till och med regnade in i fikarummet! (Vi har ett platt tak)
Alla viadukterna var vattenfyllda, så pass att en man höll på att drunkna i sin bil i en av dom...
Jula har ett köpcenter i stan.
Taket kollapsade under skyfallet och störtade in!
Som tur var hade de som var där hört knakningar innan och utrymt centret innan!
Jag har aldrig varit så rädd som då!
8
A R E D H E L

Usch fy fan!

L I N A F O T O - fotoblogg

Oh herregud vad läskigt :o

Dikesgrisen

Det här blir något att berätta för våra barnbarn

tiindra

Herregud, finns det så mkt regn kan man tänka ....och allt på en och samma gång...

Vi fick inget regn men jag trodde det ett tag för det var alldles mörkt på himlen...men det kom endast ngn dropppe....

Yvonne

ja, jag gillar ju åska, men det kan bli för mycket av det...här har inte kommit mer än några droppar...

L I N A F O T O - fotoblogg

SVAR: Tack så mycket :D Då vet vi hur han ser ut när han blir stor.

tiindra

Igår kväll kom åskan till oss så det slog ut strömmen i byn....men det varade inte så länge tur nog...och inte kom det så mkt regn heller..Ja, det regnade men inte så att det blev översvämmningar...

Malin

Ja det där berättade en tjej om på jobbets datasupport.. läskigt, vilken tur att de hann utrymma Jula.



Åskan har tagit en spis och en tv för oss, en gång fick jag även en stöt när den slog ned och jag stod vid diskbänken. Jag har verkligen respekt för åskan.



Sommarhälsningar!