Galeasen Mina

Ett av världens äldsta segelfartyg är vänergaleasen Mina, som byggdes på stranden av Torsö vid Fågelö gård 1876.
Föreningen Vänergaleasen Minas vänner äger skutan sedan 1997 och bygger henne färdig.












11
Åsa

Wow, vad läckert!

Sofia

Vilka vackra bilder!!! :D Och va skönt att få ett inlägg ifrån dej igen! Har saknat din blogg! Bild nummer ett har ett litet färgstick som kanske stör lite, bild 2 lite för lite kontrast för min smak,men resten är ju klockrena! Och favoriten blev dom 2 sista!

SOFFIE

WOW VA FIN DEN ÄR Å VA ROLIGT ATT FOLK GÖR DEN FIN VILKET INTRESSE,

Vart kan man se den?

kramelikram

Yvonne

"Så länge skutan kan gå..." Härliga bilder! Nej, jag och Soffie var inte där samtidigt, vi har inte träffats (än) ;) Zakrisdalsområdet är ett gammalt fd militärt område där de tillverkade ammunition, men är numera företagsområde, fast det är fortfarande inhägnat, tyvärr. Välkommen tillbaka från semestern...!

Åsa

Trevligt att ha dig tillbaka i bloggens värld!

tiindra

Jättefina bilder....Har du användt till objektiv eller var det stora tösas...

Morsan har gjort illa sig i benet så hon hoppar på kryckor så hon kommer inte kunna åka till america men sambon kanske åker ändå...och jagh ade tänkt han skulle köpa ngt objektiv åt mig därnere om jag har pengar..Det sägs att de är billigare där..Så jag funderar på vad jag ska köpa...Det är ju en djungel med objektiv oxå...

Hoppas du har en bra och trevlig semester med mkt avslappande dagar...

Pernilla

Såå fina bilder. Även fast jag bor vid havet kan jag inte segla. Kommer inte att kunna heller. Jag njuter av havet från strandet i stället.

/P

Peter

Fina bilder på det vackra skeppet.

Var kan jag se det?

SOFFIE

hoppas du har det bra å att solen tittat fram hos dej

suck det har det ej på den här sidan av vänern!

Sofia

Låter som om du har fullt upp! :D

Jag hoppas du hinner njuta i massor!

Och Laptops till bildredigering, det är inte lätt! Jag gjorde det i flera år och vande mej, sen när jag fick en bra skärm öppnades en ny värld!

Lars Göran

Hej! Vill bara säga att jag blev glad av att se Dina mycket vackra bilder av vår skuta, Mina! Kanske kan vi få använda någon bild på vår hemsida? www.msmina.se

Lars Göran, kassör i Minas vänner